Mitt sommarlov 2012

En vecka kvar på sommarlovet och jag längtar faktiskt tillbaka till skolan!
Jag har haft 5 semestrar och är supernöjd!!
Först började jag med att åka till "Sport Camp" med Min Stora Dag. Det var jag, 9 skåningar och 5 göteborgare som åkte till Solbacka i Stjärnhov i 6 dagar. Första dagen åkte jag tåg med mamma till Malmö. Där mötte en av ledarna upp mig. Vi vinkade av mamma och tog en taxi till flygplatsen där de övriga från södra Sverige mötte upp. Det var en jättehäftig upplevelse. Både att flyga och tiden på Sport Camp. Vi var ute hela dagarna. All möjlig sportlek, paddling, bad och disco & film på kvällarna. Jag hade verkligen jättekul! När jag kom hem pratade jag skånska! =)
Förresten fortsatte jag direkt till nästa semester. Möllegården med pappa och mina syskon. Dit följde även Sebastian som var med på lägret. Hans familj var också på "Mölle" den veckan. Perfekt med pool på gården. Kul vecka, men sen var det mysigt att komma hem till mamma..Först var vi hemma några dagar sedan överraskade hon och Peter med en Köpenhamnstripp. Vi skulle till Tivloli! Tjohoo vad kul det var. Jag var lite orolig att jag inte skulle få åka allt eftersom jag inte är så lång än. Men vips vad mina "växt-sprutor" har hjälpt. Jag hade växt 5 centimeter i vår och sommar och kunde åka allt! Vi åkte tills vi mådde illa. (Ganska många attraktioner). Vi avslutade på en fin restaurant. Det var lyxigt!
Innan nästa semester var det Idas och min födelsedag! Det blev en toppendag vid stranden hos pappa. De flesta utav gästerna badade. Vi fick massor med fina paketer. Mormor och farmor hade gjort var sin supergod tårta. Mmm!
Min fjärde semester var med pappa på Öland och den avslutande med mamma i Västervik. Vi åt på "Harrys". De hade världens godaste pizza. Jag sa till servitrisen att om de hade haft en betygsskala från 1-10 så hade de fått 10! Hon blev jätteglad. Därefter hade jag fått i uppdrag att handla present till mamma. Det fixade jag lätt.
På morgonen när hon fyllde år kom jag ner med frukost på sängen. Smörgås och mjölk. Mjölk för att det är bra hennes onda ben...och för att jag inte kunde med kaffebryggaren. =) På fredag fyller Ellen år och det blir nytt kalas. Jag älskar tårta..

Minisemester i Västervik

Trädgårdsarbetare

Jag och Ida gjorde fint i trädgården till mammas födelsedag. Det var jobbigt, men blev fint. Speciellt texten vi skrev med handgräskliparen på halva gräsmattan: LOL (Laugh out loud)