Guldmedicinen avklarad, 30 augusti 2008

Köttbullesmörgås till frukost. Morgon tv. Väntade bara på att bli av med Guldmedicinen så jag kunde få efterdropp i ryggsäck för att komma ifrån sjukhuset. Ett blodprov skulle tas i fingret innan dess även ett stick i huvudet (i Rickham) där Methotrexatvärdet måste mätas. Jag sa med mitt tydliga språk (!) att det ville jag INTE. Men det gjordes förstås ändå. Efter två felstick...fick mamma visa doktorn vart det skulle tas. Efter lunch fick jag min ryggsäck. Tackade nej till Wienerläng som Familjen Nilsson hade med sig och åt istället fisk, sås och potatis! Därefter gick vi ner på stan (jag åkte rullstol) och tog en glass. Skönt väder!
Jag visade Amanda och Alexandra guldfiskarna vid dammen utanför Ronald.
Det var kul att få besök. Tack!
Därefter fick jag köpa en tidning i pressbyrån. Vi gick tillbaka till rummet och vilade lite. Efter en stund ville jag ha hamburgare. Mamma och jag gick ner på stan på nytt.
På kvällen spelade jag lite gameboy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0