Längtar till skolan, söndagen den 31 augusti, 2008

Jag saknar faktiskt skolan, speciellt fritids..och alla kompisar. Funderar bara lite på hur jag skall kunna ta mig till matsalen. Det är jobbigt att gå just nu. Behöver rullstol när det är längre. Men jag kan ju inte köra den själv och den kanske inte får plats. Men mamma säger att jag det kommer att lösa sig och att jag får hjälp.
Jag sa till mamma att jag måste börja skriva i min berättabok. Det måste man göra ända upp till sexan. Jag kan ju också skriva om vad jag har gjort på helgerna. Det ska jag göra imorgon. Kan ju skriva i datorn och klistra in i boken sen.
På fm idag efter blodprover och övriga mediciner, gick mamma och jag ut en runda. Det var skönt! Vi hamnade såklart nere i stan och jag fick köpa en påse tacos chips!
Leksaksaffären öppnar inte förrän vid 12.00, så det blir kanske en runda i em också. Nya blodprover vid 12.
Annars är det "lungt"under dagen med mediciner, ja förutom cortison och Mykostatin vid 14 och lite annat på kvällen. Droppet däremot, gör att man blir kissenöding hela tiden! Det ska mätas och kontrolleras, så jag måste kissa i en flaska. Lite jobbigt på natten, men jag står nästan och sover. Mamma håller i flaskan..
I kväll kommer pappa till mig och mamma åker hem. Jag blir lite ledsen när någon åker hem och jag får vara kvar. Men på onsdag får jag nog också komma hem och vara hemma i två veckor. Måste bara se till att inte få feber, för då måste jag till sjukhuset igen..


Kommentarer
Postat av: Annika Dahl

Hej Joel!



Jag är inte så bra på det här med att blogga och fattar egentligen inte hur man gör. Men jag sriver lite så får vi se hur det går. Jag har läst hela din blogg och tycker att du verkar vara väldigt lik stålmannen, rättvis och vet vad som måste göras.

Du har varit hos mig några gånger. Jag bor i Hössjö tillsammans med Uffe och mina tre barn Evelina, Matilda och Petter. Vi har en gård med en massa kor och traktorer. Nu har vi även några små kattungar som är jättesöta, men dom är inte så lätta att fånga för dom är rädda för människor. Dom bor ju i lagården. Kommer du ihåg att du har varit här? Du kan väl komma hit och hälsa på igen när du får för dina läkare och mamma och pappa.

Hejdå "stålmannen" hälsa din mamma och pappa och dina systrar

Kramar Annika Dahl

2008-09-07 @ 16:30:02
Postat av: Åsa

Du känner inte mig, men jag har varit inne och läst lite på din hemsida och vill bara säga att jag hejar på dig! Jag håller tummarna för dig.

Styrkekramar till dig och din familj.

2008-09-19 @ 11:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0