Fredagen den 12/12, pulkaåkning

Jag ser det snöar!...Mamma ropade jag på morgonen. Gå ut och kolla vår snömätare! Den stod på 7 cm! Men jag tror det är mer. Det är ju massor med snö! När vi hämtade Ellen och Ida på skolan vid två var vi ute i vår backe och åkte. Vi byggde även ett gupp. Ellen drog mig uppför backen ett par gånger, men sen tröttnade hon. Mamma tyckte att jag skulle gå, men det var inte lätt...Sen kom hon på att jag kunde stå på hennes fötter och så gick vi. Det tyckte JAG gick bra, men mamma tröttnade efter ett tag...Då började jag krypa. Det var kul! Ida följde också efter. Mamma och Ellen åkte så länge. Mamma gjorde en jättevurpa så hon snurrade runt i snön. DET tyckte vi var kul! Sen gick hon in och gjorde chokladmjölk. Ellen stannade ute och gjorde en snögubbe. Hoppas att snön är kvar lite nu.
Ikväll har vi såklart som vanligt haft pizzakväll. Ja inte pappa. Han är och äter julbord.
Nu ska vi ha fredagsmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0