Juldagen 2008, så mycket kul!

Natten till julafton vägrade jag lämna julklapparna under granen, så jag sov där..När mamma förstod att jag menade allvar, hämtade hon en tältsäng. Men...vad läskigt det var mitt i natten. Och ingen hörde mig när jag ropade..fast både Ida och Ellen sov på nederplan. Jag fick krypa upp för hela trappan. DÅ hörde pappa mig äntligen. Resten av natten sov jag hos mamma. När jag sedan vaknade på morgonen ville jag snabbt kolla så att klapparna var kvar. Mycket förvånad blev jag när jag tittade ut. Det var vitt!!! Snö på julafton, precis som jag önskat!!! Klapparna var kvar. Två var fick vi öppna. Åh, vilken bra början på julafton. Snart var klockan 11 och vi åkte till morbror P-O. Vi hade jättekul med kusinerna. Åt och fikade före Kalle Anka. Sen kom först EN tomte, efter en stund EN TILL!!! Vet inte om den ena gått fel eller nåt, men jag fick i alla fall hjälpa dem att läsa och dela ut julklapparna. Jag fick jättemånga klappar och alla var jättebra! Vi lekte och spelade lite med de vi fått.  Men sen började jag bli trött. Då åkte vi hem. Tack alla för en jätterolig julafton. Speciellt till Johannes som ägnade så mycket tid för mig!

Idag på juldagen spelade vi Monopol hela familjen på morgonen. På eftermiddagen var det lutfisk hos faster Bitte med familj. De har två katter som är jättemysiga. Mina kusiner Johan och Lisa har många roliga playstationspel som vi spelade det mest av kvällen. Sen följde Lisa med oss hem för att sova över hos Ellen.
Jag har varit på toppenhumör och mått jättebra. Det är SÅ kul att få komma hemifrån och träffa lite fler än bara min egen familj. Jag förstår att mamma och pappa är rädda om mig, men nu är det faktistk så att ALLA i familjen är förkylda, utom JAG. Jaha...ska jag bo själv nu då, eller??!...


Kommentarer
Postat av: Ellen och Ida

Hej Joel! Ja, det stämmer att vi är förrkylda men jag(Ellen) håller snart på att bli frisk så då får båda vi två försöka hålla oss undan för dem andra. Det var kul igår att du försökte GÅ med rullstolen istället för att sitta i den! Fortsätt göra så för då kan du snart gå jätte bra!

Kram från dina Systrar Ellen och Ida!

2008-12-27 @ 08:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0