Lördagen den 13/12, 2008, julhandel

Snön låg kvar när jag vaknade! Kul! Men först skulle vi gå lucia för mamma och pappa. För säkerhets skull sov jag i stjärngossenattlinnet så jag skulle vara redo...Det blev efter lite "diskussioner" Ida och jag som gick själva. Vi sjöng lite och sedan hoppade vi upp i sängen och åt lussebullar. Ellen ville spela fiol, men vi hann inte vänta..Ida skulle möta mormor på stan vid 10.00 och då ville jag också gå ner en stund och titta. Men.. det var inte lätt att köra rullstolen i snöblasket. Pappa och jag handlade lite i affärer som vi gillar. För mig räckte det med "Game" och Leksaksaffären. Mamma gick själv...men hon hade nog handlat mest på samma tid! En timme...sen började det bli väldigt mycket folk så vi åkte hem. På eftermiddagen kom pappa hem med en julgran. Riktigt fin! Den var köpt förstås. Tack för det! De vi har haft tidigare har varit rena katastrofen! Men när vi skulle klä granen upptäckte vi att det inte fanns något julpynt! Vi hade ju klätt granen i uterummet med allt vi hade tidigare. Men mamma sa att vi kunde åka och köpa nytt. Jag fick ensam vara med och välja. Det blev guldkulor, röda kulor, silverglitter och rött glitter. Sen även Ida´s små diskokulor. Fatta vad fin vår gran blev!!!
På kvällen hade vi lucia igen. Då med Ellen som fiolspelare och Ida som lucia. Denna gång ville inte jag vara med...
Imorgon ska jag vara med på julspel i Skoglyckan. Jag har en replik! Det ska bli spännande!
Glad Lucia!

Kommentarer
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej Joel!

Det är så roligt att läsa att du är så pigg! Vi håller tummarna att bacillerna håller sig borta.

Vi har också firat Lucia idag. Först gick vi upp till vår farmor kl halv sju på morgonen, vi har egen nyckel så vi smög in i lägenheten, hon blev båda glad och överraskad! I kväll har vi varit i kyrkan på barnkörens lucia som både Hanna och Emma sjunger i.



Hälsa till hela familjen från oss/ Gunilla

2008-12-13 @ 23:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0