Lördagen den 27/12, 2008, spel o lek

Igår var mamma och pappa jätteförkylda! Men inte jag! Ellen och Ida har piggnat till så vi fick hålla oss på nederplan och spela spel, medans mamma o pappa fick försöka hålla sig undan. Gick väl sådär. Vi fick ställa in middag med släkten..jag var ändå lite trött på middagar så det var skönt att bara få vara.
Men inatt började jag att hosta väldigt mycket. Som tur var hittade mamma lite inhalationer mitt i natten så jag kunde sova vidare. På morgonen gjorde hon appelsinsoppa till hela familjen som vi var tvugna att trycka i oss..Efter frukost åkte pappa och jag ner till sjukhuset för blodprovstagning och lite kontroll på luftrör och lungor. Som tur var jobbade Stig. Han är bra. Han tyckte att det var bra att jag fortsätter med mina inhallationer. Det lät bra i luftröreren. Mina blodprover är också bra. Skönt! Johanna, Antons mamma ringde och tyckte att jag måste "isoleras" från mamma och pappa. Härligt! Jag var där i flera timmar och lekte med alla Antons julklappar. Tack!
När jag kom hem hade mamma INTE vilat såklart. Halva huset var förändrat.. Till det bättre i MITT rum!! Fast...det känns som att en del leksaker är borta även om jag inte kan peka på något....Hmmm....
Nu ska jag mysa lite framför tv:n.
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0