Onsdagen den 10/12, 2008, Nobelmiddag

På morgonen kom mormor och morfar. Jag var jättepigg och redan påklädd. Mamma hade lovat att jag skulle få vara med en stund på skolan på förmiddagen när min klass skulle göra förrätt till Nobelmiddagen (på skolan). Mormor följde med mig. Då möttes vi först av lådbilsrally, fast där tittade vi bara. Det är härligt att komma till skolan och alltid känna sig välkommen. Det är alltid flera kompisar och lärare som kommer fram och pratar. Vi gick in i "Michelangelo" (en av våra skolsalar) och började med maten. Där gjordes grillspett med köttbullar, lite grönsaker och frukt. Jag råkade tappa en köttbulle..Sen fick jag provsmaka eftersom jag inte kunde vara med på själva festen (för stor infektionsrisk) Jag hade med mig mitt mattespel, men det gick visst inte att installera. Kanske tyckte kompisarna att det var bra.
Efter ett par timmar hämtade morfar mig och mormor. Vi åkte hem och åt biffar och spenat. Sen fikade vi på lussebullar.
Ellen och Ida hade haft det jättebra på Nobelfesten med både god mat, dans och prisutdelning.
På eftermiddagen kom mamma hem för att köra mig till sjukhuset för blodprovstagning. Ellen och Ida följde också med. Efter proverna gick vi upp till lekterapin. Jag spelade Wii.. Mina prover var bra, så det blir behandling (Deposyter) imorgon i Lund. Medicinen får jag denna gång i ryggen. Då måste jag sövas och inte äta någonting från kl. 04.00 imorgon bitti. Tänkt är att komma in på OP vid 10.00. Dessförinnan ska nålen i porten sättas, så vi får nog vara på plats vid 09.00, vilket innebär att vi måste köra senast 6.30..så nu måste jag sova.
Hoppas att allt går bra och att jag får åka hem på eftermiddagen. Jag vill väldigt gärna se/lyssna på Ellens fiol-konsert i Mariakyrkan kl. 19.00 imorgon kväll. Hon är faktiskt jätteduktig!


Kommentarer
Postat av: Therése

Lycka till Joel! Hoppas att du kommer hem igen som planerat och att du får en trevlig kväll.

2008-12-11 @ 12:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0