Onsdagen den 3/12, 2008, filmregisör

På morgonen var jag irriterad redan när jag vaknade. Ville direkt gå ut i lekrummet och spela playstation. Men det gick mamma inte på idag...Då ville jag inte gå till skolan, inte till lekterpin, inte äta, inte ta mediciner! Nä, det funkade ju inte. Mamma är ju också Lejon...Efter frukost OCH dusch (!) gick vi ner till skolan. En stund provade jag att vara arg där också och inte göra något, men...det ÄR ju kul att lära, så efter en stund både läste och räknade jag samtidigt som jag pratade oavbrutet hela tiden. Fröknarna skrattade åt mig. Jag stannade hela förmiddagen. Vid lunch hade jag glömt att jag vägrat äta och frågade efter lax igen. Det gjorde mamma, men jag åt även av sjukhusmaten som var pannerad fisk. Åt två stora portioner. Sen var det dax för ny medicin som skulle vara i en timme. Under den tiden gick vi ner på lekterapin. Det skulle göras en animerad film. Det var spännande. Först gjorde vi figurer i lera och bestämde efter hand vad den skulle handla om. Jag gjorde en prinsessa, en prins, ett hjärta och äpplen. Det var lite drygt med alla tagningar, men när jag fick se den färdiga filmen på 20 sekunder...var det häftigt! Vad lång tid det måste ta att göra en hel biofilm!
På seneftermiddagen var playstation upptaget...så vi gick in på rummet och spelade DS.
Nu ikväll är det Pizza kväll! Sen kommer pappa, och mamma tar tåget hem.
Tack vare att jag har ätit och druckit så bra under dessa dagar har methotrexatvärdet gått ner bra, men ska ner lite till.
Nu ska pappa ta över. Undrar vad han fixar?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0