Söndag 14/12, Julspel i kyrkan

Idag var vi tvugna att vakna tidigt, för Ida och jag skulle vara med i julspelet i Skogslyckans kyrka.
Det var MIX-gruppen som skulle framföra ett julspel..  Ida skulle vara en ängel och skulle vara en "vanlig" människa.  Jag  fick säga en replik..  Den var ganska lätt..  Sen sjöng vi en massa julsånger och psalmer..  Hela kyrkan var full med folk,  mest pappor och mammor men även en del syskon..  Mormor och morfar var också där..  Det kändes skönt att kunna vara med en liten stund med mina kompisar.  Efter att det var klart i kyrkan, gick de andra ner till församlingshemmet och åt gröt och pepparkakor..  Jag och pappa åkte istället till sjukhuset för att ta lite blodprover..  De är på väg nedåt, ( vilket är bra, för då "biter" medicinerna som jag får ), men jag blir väldigt infektionskänslig igen..  Hoppas att jag slipper feber..
I eftermiddag har vi pysslat med att göra tomtar och andra julsaker..  Vi åt pepparkakor och drack julmust..  Det har varit en skön helg med mycket snö och massor att göra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0