Tisdagen den 2/12, 2008, spökdag

Efter frukost imorse ville jag gå ner till lekterapin och visa min marsipanfigurer. Då fick vi se en utställning som bagarn hade gjort. Jättefina. Men mina var lite annorlunda så de fick vara med i utställningen. Även mammas gris, även om den såg ut som en elefant...
En del av de som jobbar på lekterapin skulle precis gå iväg med sin djur-husvagn. Där ligger en massa djur i som de sjunger om. Det brukar vara jätteskoj. De går runt på de olika avdelningarna. Då ville jag gå upp igen och vänta på dem. Tills de kom spelade jag lite playsation, bytte lite mediciner, dropp mm. Jag träffade även min sjukgymnast som gav mig en ny uppgift...en bok och lite roliga klistermärken. Jag skulle få slippa (!) att gå till henne och träna om jag istället lovade att gå på avdelningen till lekrummet, matsalen osv. Vid varje sträcka får jag ett klistermärken. Kul! Jag har redan samlat 10 idag!
När djurhusvagnen kom, letade jag mig ut i korridoren. Jag fick bestämma lite vilka låtar vi skulle sjunga och vilka djur vi skulle använda. Jag blev på jättegott humör!
Vid lunch lagade mamma laxfilé, potatis och vit sås. Det ville jag ha istället för den korvstroganoff som serverades. Jag fick lov att ha en Kalla Anka tidning vid bordet. Vi pratade ingenting, bara åt och vips hade jag ätit upp en stor portion!
På kvällen var det raggmunk. Det ville jag INTE ha, men det ville mamma så hon fick min mat. Istället gjorde hon fiskpinnar, potatis och spenat till mig. Åt en stor portion nu också. Mamma undrade om jag hade gömt maten under stolen eller nåt? Ha, ha...nä, jag har ätit upp den! När jag berättade det för pappa i telefon så undrade han varför jag inte äter lika bra när han är med. Men då sa jag att han lagar inte mat som mamma...
Kanske är det tjatet också...
Mina pepparkakor som jag hade med mig har också gått åt. De serverar mamma mig under tiden jag spelar spel...Tänk nu om jag blir alldeles FÖR snäll!..
På eftermiddagen hade jag egentligen lovat att gå i skolan, men sen fick jag veta att det var spökhistorier på lekterapin vid halv två. Det ville jag inte missa. Så fick det bli. Detta var bara för stora barn! Över 7 år... Och inte FÖR gamla. = Mamma fick inte vara med.
Vi hade det mörkt och läskigt, men jättespännande!
Nu ikväll ska jag berätta för mamma, så hon inte kan sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0