Tisdagen den 23/12, 2008, i väntan på tomten..

Kvällen före julafton och det är SÅ spännande! Jag har varit och klämt lite på paketen som finns i säckarna vid granen. Kanske ligger det ett paket under granen imorgon bitti som jag får öppna redan då!
Allt verkar hitintills gå enligt planerna så jag kan vara med och fira jul hos min morbror Per-Olof och hans familj. Mormor och morfar kommer också såklart. Morbror Anders, Pernilla och Jesper har jag träffat idag. Pernilla kom och hämtade mig på förmiddagen så jag fick åka hem till dem en stund och ha lite mysigt. Sen fick jag följa med Jesper till ishallen och titta på när han tränade hockey. Jag fick vara med i omklädningsrummet, men det fick inte Pernilla!..På eftermiddagen följde de med mig hem och fikade. Vi hade jättemysigt! Tack för att ni bara kommer och hämtar mig!
Nu ikväll har vi duschat alla ungar! Jag gjorde det frivilligt och utan att skrika...Ida var sist och stod kvar längst...pappa blev arg på henne och hon blev ledsen. Jag sa till henne: Kom lilla gumman så får du ligga hos mig i soffan. Ida blev förvånad, men glad. Det brukar vara mest HON som vill krama mig hela tiden fast jag inte vill. Efter en halv minut tittade jag på mamma och sa: Tror du jag får någon extra julklapp imorgon nu?..
Igår var jag hos Emil och Albin. Efter en stund ville jag att de skulle följa med mig hem, så mamma kom och hämtade oss alllihop. Ida hade också en kompis så vi hade kul alla fem! På kvällen kom Emil och Albins föräldrar också så vi åt lite gott. Sen spelade föräldrarna spel! Hjärnsläpp. Tog lång tid innan någon vann..
Jag vill passa på att önska alla kända och okända en riktigt GOD JUL och hoppas att Tomten kommer till er alla! Som det ser ut nu tisdag kväll kommer jag att slippa sjukhus på julafton, precis som mamma lovat!..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0