Torsdag 18/12, Sjukgymnastik

Igår var Lena från skolan hemma hos mig.  Hon hade med sig min kompis Martin..  Vi gjorde lite arbetsuppgifter som Lena hade med sig. Efter Lena hade gått, så stannade Martin tills efter julkalendern.  Det var skoj att han kunde komma.
Idag åkte pappa och jag ner till sjukgymnastiken i Växjö.  De höll på att bygga om på¨sjukhuset, så vi hittade knappast dit. Jag fick träna på massor av grejor, tex att gå utan stöd, försöka resa mig upp, sprattla med benen, spela vollyboll med en ballong.  Det var ganska roligt, för det gick att busa med "lek-fröken".  När vi skulle gå åka hem, så provade "bygg-gubbarna" brandlarmet, så vi kunde inte ta hissen upp.  Jag hade ju med mig min rullstol, så pappa fick gå en lång runda innan vi kom ut från sjukhuset. (Undrar hur de gör som ligger inne på sjukhuset och inte kan gå när brandlarmet går ??).. 
När vi kom hem var det dags för mat..  Jo, jo, idag kunde pappa !!  Spagetti och köttfässås, (men köttfärssåsen hade mamma redan gjort igår),,  I eftermiddag har jag spelat BUZZ med pappa och Ida,,  Jag vann !!  I kväll blir det nog lite mys framför TV:en..     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0