Torsdagen den 11/12, 2008, behandling Lund

6.30 var mamma och jag på väg till Lund. Vägarna var ok så vi var framme vid 9.00. Kvart i tio sattes nålen och klockan 10.15 var jag på OP och sövdes. Klockan 11.00 på uppvak. Mamma kom dit direkt. Det var skönt. Jag gillar ju inte att vara där som ni vet. Massa sladdar till alla apparater. Men vi fick komma ner till dagvården vid kvart över 11 om jag lovade att ligga i planläge (alltså inte ta upp huvudet) till klockan halv tolv. Det funkade om mamma kunde krypa upp till mig. Gjorde hon såklart! Men halv tolv kom personalen och sa att de ville ha min säng! Ok sa jag och satte mig i rullstolen utan problem. Mamma bara gapade...Du har ju nyss varit sövd!  Och....Nu är jag hungrig!..Åtta köttbullar och ett stort lass med potatismos. Mamma satt fortfarande med öppen mun. Efter vi hade träffat doktor Helena och hon hade undersökt mig fick vi åka hem. Och klockan var bara ett!
När vi åkt en stund var jag törstig. Vi stannade i Osby. Då ville jag även ha en korv med bröd..
Hemma i Växjö på eftermiddagen hämtade vi Ellen och Ida på skolan. Sen hann vi med att gratulera morfar som fyller år idag, en stund innan de skulle gå på konsert. Senare på kvällen var vi också på konsert. Ellen hade fiolkonsert i Mariakyrkan. Ja inte bara hon förstås..Det var jättefint, men en timme var länge. Speciellt för Ida. Hon brukar i och för sig inte kunna sitta still mer än ett par minuter, så det var väl inte så konstig att hon gick lite mellan bänkarna, hängde lite i räckerna och började sen härma dirigenten. Mamma försökte avstyra medans hon filmade, men det funkade inte riktigt. Men Ellen var i alla fall jätteduktig. Jag är nog lite stolt över henne faktiskt.
Imorgon ska jag vara hemma med mamma!


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej Joel!



Känner dig inte men måste skicka en "STOR KRAM" till dig, du är verkligen en riktig kämpe med glimten i ögat.Det är ingen liten biltur ni skall ut på när ni skall på behandling.Förstår att du ville vara med att höra din syster spela.Önskar dig allt gott.



Hälsningar från en Farmor.

2008-12-12 @ 12:04:58
Postat av: Pernilla

Hej Joel!

Va skönt att du blev klar och fick åka hem igen redan på em. Roligt också att du känner dig pigg och hungrig. Det är ju kanon bra träning för dig att gå upp för trappan till ditt rum (då behöver du ju inte cykla). Visst är det kul med snön. Ska vi träffas i helgen och åka pulka? Dricka varm choklad med vispgrädde? Ring ifall du känner för det. Kramis från oss tre (Pernilla, Anders & Jeppe)

2008-12-12 @ 12:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0