Fredag 14/11, Hemsk Medicin

Även denna natt var stökig med allt detta kissande ca: varannan timme..  Man kan ju inte sova..   Men jag var ändå ganska pigg på morgonen..  Kl. 9,00 fick jag en medicin (i dropp) som ska vara i tre timmar.. Så jag cyklade ner till skolan, för att kunna vara där på förmiddagen..   Men vid ca: kl.10,00 när skulle jag gå på toaletten, så fastnade slangen från droppställningen så att slangen gick av...   Det blev lite panik hos skolfröknarna, för det blev blod och cytostatika överallt..
Jag tog det ganska lugnt..  En fröken fick cytostatika på sig och blev alldeles rödflammig på armarna..  Tänk att detta "rävgift" får jag i mig..  Inte konstigt att mår dåligt av alla mediciner..
Eftersom slangen hade gått av och jag måste få min medicin så fort som möjligt, fick jag dra ut den gamla och "sätta" i en ny nål igen..( Utan bedövning denna gången också )  ...  Men jag bet ihop, för jag visste att det måste göras i alla fall..
Efter jag fått den här medicinen (som jag även ska få i kväll igen), mådde jag illa och kräktes...   Jag somnade, för jag kände mig helt slut...  Ellen har gått ut i köket, för hon har fått lov att baka någon kaka till hela avdelningen...  Alldeles själv..
I kväll mår jag lite bättre,  har ätit kycklinggryta med ris, det var gott..  Sen hoppas jag att vi kan ha lite fredagsmys..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0