Lördag 22/11, påfyllning av trombocyter

Idag var det dags för nya blodprovstagningar..  Pappa och jag åkte ner till sjukhuset (i Växjö) redan kl. 8,30 på morgonen..  Det var kallt ute tyckte jag..men samtidigt mysigt med snön. När vi kom hem var det dags för frukost..Mamma hade gjort pannkakor!  Sen spelade jag Anki o Pytte på datorn..  Mamma gick runt i huset och "plockade" efter Ida, (som aldrig kan hålla reda på sina saker), medan pappa bytte till vinterhjul på bilarna..  Sen ringde de från sjukhuset och sa att jag måste fylla på med mer trombocyter (ni vet det som gör att blodet stelnar) Jag hade bara 8 (ska normalt ligga över 150..)..  Så pappa och jag fick åka ner till sjukhuset igen..   Sätta ny nål i porten för att kunna få trombocyterna..Mina totalvita ligger nu också väldigt lågt,  t o m så vissa prover inte är ens mätbara. Detta är väntat efter behandling, men jag vet också att nu har jag i stort sett inget immunförsvar så mamma och pappa är mycket noga med vilka jag träffar för att inte få infektioner.
Ida hade en kompis, Stina, hos sig  idag. De hade bakat lussekatter till vi kom hem. Det luktade gott i hela huset!
I eftermiddag kom en gammal "ung" jobbarkompis som heter Isabell hem till oss för att hälsa på..  Hon hade med sig en stor "julklapp" med massor av godis, hemlagad jordgubbssaft, äppelmos med kanel, rödbetor och några fyllda plastpåsar som man kunde sticka hål på..   TACK så hemskt mycket !!  Pappa fick sedan en lektion i hur man kan "bränna hemma"..  (Jag tror att det var i film o musik)..  I kväll ska vi till mina kusiner och baka Pizza, det ska bli gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0