Lördagen den 29/11, 2008, fri från antibiotika!

Efter morgonpasset på sjukhuset med pappa gick vi och la oss igen, somnade och sov till halv tio! De behöde nog både han och jag.
Mamma tog med Ida till frissan. Hon kom hem som en regnbåge! Man brukar ju få ett par slingor i färg. Hon ville ha alla!!!
Ja...de går ju bort.
Mamma plockade sen fram vår plastgran som vi brukar ha i uterummet. Jag, Ida och en kompis till henne fick klä granen. När mamma tittade till oss hade vi klätt den klart. Vi hade verkligen använt ALLT julpynt. Tittar man noga, ser man granen...Vi klädde den på nedervåningen. Sen fick pappa i uppdrag att bära upp den för trappan och till uterummet. Ha, ha....tur att vi inte gick efter med papegojan...Pappa snubblade i trappan och hälften av pyntet trillade av. Mamma fick gå efter och plocka. Vi hade alla väldigt svårt att hålla oss för skratt. Men...väl på plats blev den väldigt fin!
Sen ville jag ha mer julstämning och ville baka pepparkakor hos mormor. Vi ringde och frågade. Hon slängde såklart ihop en deg och efter 14-passet på sjukhuset, då vi också drog nålen, åkte vi ut till Moheda, Ida, jag och mamma.
Vi hade jättekul och skrattade det mesta av bakningen. Vi bakade allt möjligt, inte bara hjärtan och granar utan även bilar och "köttbullar". Till slut åt mamma upp degen så den skulle ta slut..Jag tror hon hade bråttom hem, för hon skall träffa lite kompisar ikväll. Ellen sover över hos en kompis, så Ida, pappa och jag ska ha myskväll. Får väl se hur det blir! Nu har vi ju pepparkakor i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0