Måndagen den 17/11, 2008, tappat en tand

Jag var på gott humör när jag vaknade, hemma!!
Å, vad skönt. På morgonen kom mormor & morfar bara för att vara med mig! Morfar hade med sig några 91:an tidningar, från 1984! Jag undrade om de var under andra värlskriget...ja, roliga var de i alla fall. Morfar läste för mig, men när mamma kom hem på eftermiddagen läste jag dem för henne. Morfar bara tittade på mig och sa, nästa gång är det ju bättre att DU läser för MIG!
Mormor hade som vanligt med sig massor av god mat och fika. Sen klippte hon sönder ett par strumpor i resåren för att det blev sånadär ränder på benen, nu när jag är lite svullen. Först blev jag arg, men märkte att det var skönt. Men....pappa får ju ränder ibland på magen...ska vi klippa sönder hans byxor då eller???
I några dagar har jag haft en lös tand. Tur att jag inte tappade den i Lund, för där vet man ju inte om tandfen skulle dyka upp. När mamma o jag satt o myste i soffan i eftermiddag ryckte jag loss min tand. Så mamma, nu kan du lägga den i vatten. Och vips som låg där en guld-tia! Är det inte fantastiskt!!
Jag ringde till pappa och berättade. Han lovade att köpa MC på hemvägen. Sen var det dax för Ida att gå på gympa. Det var tur det, för hon retade upp mig så mycket så jag var tvungen att jaga henne och glömde alldeles bort att ta min rullstol. Pust, det var jobbigt när jag kom på det...Fast ju mer jag går desto lättare är det faktiskt, precis som mamma och pappa har sagt..
Ellen och jag har ikväll haft hembio och tränat engelska. Vi tittade på "Förtrollad" på engelska utan någon text. Det är kul när man förstår ändå, lite i alla fall.
Imorgon ska jag till Lund och få medicin i min Rickhamport (i huvudet). Men vi är bara där för dagen. Jag ska hem på eftermiddagen! Så det så! 

Kommentarer
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej Joel

Vilken bra mormor och morfar du har!

Om du lägger tanden i ett glas utan vatten så blir det paperspengar istället, prova får du se! Det talade Hanna och Emmas morbror om för dom när dom började tappa tänder. Hanna har tappat alla sina nu men hon bruka ta någon gammal tand och lägga i ett glas när veckopengen inte räcker.....



Hälsa till resten av familjen / Gunilla

2008-11-17 @ 21:31:38
Postat av: Sofia Viscovi

Hej Joel,

skönt att höra att du är hemma igen!

Hoppas att vi får se dig på skolan igen snart! Vi ska ju snart ha Nobelfest, då kanske du kan titta förbi! Du är ju lite tjenis med kungafamiljen och det ryktas om att de ska dyka upp på Nobelmiddagen. Det vore nog skönt för Kungen och Silvia att få ett känt ansikte så att de inte ska behöva känna sig blyga!

Ha det jättegott

kram Sofia på Ringsberg

2008-11-17 @ 22:28:42
Postat av: Therése

Hej Joel! Hoppas att du har haft en bra dag idag - trots att du har varit på sjukhuset.



Kram!

2008-11-18 @ 16:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0