Onsdagen den 5/11, 2008, skoldag

Redan på morgonen började jag fråga när klockan var 12. Då skulle Lena och en klasskompis från skolan komma. Förmiddagen var lite seg, men jag fick lov att spela lite DS och dator -spel eftersom jag lovat jobba med skolan sen. Äntligen kom de då..Först visade jag lite vad jag hade gjort i Lund. Sedan gick vi igenom en ny mattebok. Den verkar spännande! Jag tycker matte är jättekul. Det är roligt att ha en "egen" fröken och en "egen" klasskompis för en stund. Denna gång var det en tjej från klassen!
När vi haft lektion i en timme blev jag lite trött. Då fick jag visa lite spel på datorn innan de åkte tillbaka till skolan. Jag ser redan fram emot nästa hemskola-besök!
Senare på eftermiddagen åkte vi till sjukhuset för att ta blodprover. Medans vi väntade på svaren gick vi i vanlig ordning upp till lekterapin där det bjöds på massor av goda kakor! En snäll mamma hade bakat i mängder. (Inte min..) Men jag var inte sugen på det, bara spela Wii. Mitt i alltihop ska man då in till doktorn! Ok, bara jag fick spela igen sen.
I vilket fall som helst var tydligen mina värden mycket bättre. De vita blodkropparna har stigit regält och CRP (infektionsvärdet) har sjunkt regält (från 124 till 14!) Doktorn såg förvånad ut! Men det är bra. Ser ut som om det kan bli ny behandling i nästa vecka. Nya prover tas på söndag. Sen ska vi förstås få ok från doktorerna i Lund.
Innan vi gick hem sa jag till mamma att jag bara skulle köra ut i köket lite...Jag vet sedan tidigare vart det finns glass... Tog med den hem!
Ikväll fick jag pommes, hamburgare och bearnesås!
Imorgon kommer mormor en stund. Då blir det nog annat.
Nu ska jag sova. God natt!


Kommentarer
Postat av: Emil

Hej Joel



Vad bra att dina värden går på rätt håll! Hoppas att nästa behandling kommer igång i nästa vecka så du kommer vidare i schemat. Vilka bra fröknar du har som kommer hem till dig. Vi kanske hinner träffas innan du ska åka till Lund igen...



Kramar från Sara Niclas Emil och Albin

2008-11-05 @ 20:48:06
Postat av: Katarina Källner

Hej Joel!



Härligt att läsa att dina värden är bättre. Gott att du kan vara hemma i Växjö en hel del. Hoppas att vi snart kan träffa dej på Mixgruppen igen. Hälsa familjen!

Katarina i Skogslyckan

2008-11-06 @ 16:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0