Söndagen den 2/11, 2008, piggare!

Jag sov länge på morgonen. Efter frukost åkte jag till sjukhuset för att ta blodprover. Ida lämnade vi av hos klasskompis Ida. På hemvägen ville jag ha MC-mat! Medans jag åt chicken kom faster Bitte och kusin Lisa förbi på fika. Ellen var också med. Hon hade sovit över hos Lisa. Jag var på gott humör och pratade ganska mycket mellan tuggorna. Sen gick vi ut en runda. Jag ville åka med rullstolen på skogsstigen ner till sjön. Inte helt lätt men vi lyckades mamma o jag. Mamma blev svett...
Idag var isen i vattenpölarna ännu hårdare, men på sjön var det inte fruset.
Efter en stund frös jag så vi gick in och tände en brasa. På eftermiddagen kom Ulrika, Martin och Annie. Jag kände inte igen dem men fick förklarat vilka de var. Först var vi ute en stund. Då försökte Ellen köra mig i gräset. Gick sådär...det blev tvärstopp och jag åkte ur stolen...Som tur var har jag fått en liten smidig rullstol, så det är ganska nära till marken. Jag hade också full vinterklädsel med tjocka byxor och jacka, så det gick bra. Sedan gick vi in och spelade buzz. Det var jättekul! Efter en stund fick vi glass, maränger och banan. Jag ville också ha! Det har jag inte velat på flera veckor..Jag känner mig både glad och pigg! Sen ringer en doktor och säger att jag inte är bra!! Mina vita blodkroppar hade stigit, men CRP, ett infektionsvärde hade stigit ganska kraftigt, vilket skulle tyda på infektion, men jag borde då få feber. Det har jag ju inte! Och jag som känner mig bättre idag! Konstigt!
I alla fall beslutade doktorn och mamma att jag stannar hemma än så länge. Skulle jag få feber inatt så åker jag ju såklart till sjukhuset. Imorgon bitti tar jag nya blodprover.
Nu ikväll har jag spelat DS samtidigt som jag sjungit och pratat oavbrutet! Kvällsmaten fick vi framför tv:n. Stekt fisk, pasta och....spenat!! Jag åt mycket mer än jag ätit på flera dagar.
Imorgon kommer mormor!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tjenare! Vad glad jag blir att du har haft det bra i helgen. Vi håller tummarna att du inte får feber!

Jag har aldrig provat pasta till fisk det blev Jesper sugen på så vi får väl göra det till middag imorgon. Alla(Anders, Jesper)hälsar till dig här.

Bamsekram

2008-11-02 @ 22:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0