Söndagen den 30/11, 2008, behandling Lund

Nu ikväll är jag på plats i Lund för block nr 7 (av 8) på mitt behandlingsschema. Skönt när man kan kryssa av på det där schemat. Sen är det förstås inte slut på behandlingen efter block 8. Jag har strålning i en vecka och sedan följt av "underhållsbehandling" i 2 år. Men förhoppningsvis kommer det att vara lite "lättare" och att jag kan vara hemma mycket mer. Förhoppningsvis också i skolan, periodvis i alla fall.
Jag var inte glad åt att åka ner till Lund, men sa till pappa på eftermiddagen att då kan vi likväl åka nu med en gång, så vi får komma hem sen!
Det har i alla fall varit skönt att slippa antibiotikan igårkväll och imorse. Fick sova ut. Ida och jag beställde pannkakor på morgonen, ja...av mamma såklart. Sen har Ida och jag tittat lite på foton i datorn från Disney, fjällen mm. Vilka roliga minnen man har! Sen spelade vi lite spel också när datorn ändå var igång...
Ida for lite fram och tillbaka på dansträning. Nu ikväll har hon uppträtt på julskyltningen. Jag hörde att det gick bra. Pappa och jag såg det inte, eftersom vi var på väg i bil till Lund.
Efter det att vi hade satt nålen, ville jag spela Wii.
Imorgon bitti drar vi igång den veckolånga behandlingen av lite olika cellgifter.
Då vet jag att jag får humörsvängningar, illamående, dålig aptit, ont lite här och var, men dagarna brukar ändå gå rätt fort om jag kan gå till skolan och lekterapin.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Brukar gå in och läsa hos er och vill bara berätta att jag håller tummarna för er. Stor kram

2008-12-01 @ 10:28:02
Postat av: Pernilla

Hej killen!

Vad skönt att du får kryssa av dina behandlingar! Du är verkligen super superduktig! Hoppas du får ha eget rum i Lund den här veckan. Jesper vill att du kommer hem och spelar lite nya spel som han har fått. Många kramar från Anders, Pernill o Jesper

2008-12-01 @ 13:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0