Tisdagen den 11/11, 2008, behandling Lund

När vi kom till Lund på söndag kväll fick jag nålen i porten för att kunna starta fördropp tidigt på måndagmorgonen för att sen komma igång med behandling. Redan när vi kommer dit försöker vi planera för att få komma hem så fort som möjligt! Och det är på lördag, förhoppningsvis.
Medans jag sov på måndagmorgonen sattes då droppet igång och själva cytostatikabehandlingen fyra timmar senare som planerat. Både doktorer och sköterskor tittade på mig på ett speciellt sätt och tyckte att jag såg annorlunda ut och mycket gladare, när jag varit hemma i nästan två veckor. Jag tycker själv också att det kändes ok att åka dit igen.
Igår var jag ute i lekrummet ganska mycket och spelade Wii. Hittade en nygammal kompis Mattias. Vi spelade lite ihop. Sen visade han bild på en fyrhjuling han har hemma. Det skulle jag också SÅ gärna vilja ha! Om pappa bygger bastun färdigt så bräderna i garaget kommer bort, kan jag ha den där...Sen skulle vi kunna ha en bana i trädgården...Pappa skulle dels kunna få gå igång med jordfräsen, som vi vet att ha gillar, samt att ha skulle slippa klippa gräset där!..Pappa har just kommit hit till mig ikväll och mamma har åkt hem. Kanske får jag lirka lite med honom och göra som han säger...ett par dagar i alla fall.
Idag var jag i skolan lite på förmiddagen och lite på eftermiddagen.
Jag har ätit ganska bra och har kommit på att jag gillar falu knäckebröd!
Det kanske även pappa kan fixa åt mig...


Kommentarer
Postat av: Stefan på Ringsberg

Tyckte du det var roligt och ha skolan hemma? Det måste varit skönt att vara hemma i alla fall. Det var nog därför du såg gladare ut när du kom ner till Lund.Hoppas du kommer hem snart igen. Är det kul där på sjukhuset?

2008-11-12 @ 10:59:20
Postat av: Frida Roth Sandberg

Hej Joel!

Vi saknar dig och hoppas att du snart får njuta med dina skolkamrater på ringsberg snart igen! Jag längtar tills det är min tur att åka till dig med Lena Bjärbo, nästan så mycket så att jag DÖR!!!

/Kram Frida från klassen

2008-11-12 @ 15:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0