Tisdagen den 18/11, 2008, tur & retur Lund

Lite trött var jag på morgonen. Jag hade kvar vätska i kroppen från allt dropp tidigare i veckan, så jag var kissenödig flera gånger på natten nu när det ska ut. Att mamma också var trött var ju förståligt eftersom jag väckte henne varje gång, men att mina systrar ska vara så sega på morgonen trots att de sovit är ju oförsåligt. Vi skulle köra dem till skolan innan mamma skulle vidare till Lund. Men de blev ju aldrig klara!! Tjejer...
Till slut var vi iväg i alla fall. Jag vilade lite på vägen ner och var pigg när vi kom fram. Idag skulle vi till dagvården på 64:an eftersom vi inte behövde stanna över natten. Jag skulle "bara" få deposyter (tre olika cellgifter) i min Rickhamport i huvudet. Det var rätt ok att sitta där och vänta en stund, men när jag hade avverkat mitt DS-spel, 91:an och till slut nyheterna i Smålandsposten fick det vara nog. Vi satte oss mitt i vägen utanför doktorns dörr så han skulle snubbla över oss.. Han skrattade och kom till behandlingsrummet genast. En arg Joel ville de inte vara med om! inte hans mamma heller kanske...
Jag fick sitta kvar i min rullstol som jag ville, eftersom doktorerna vet att jag sitter still. Denna doktorn, Anders, hade en ny idé om hur han skulle spruta in medicinen. Det var ok, men mamma hade "som vanligt" synpunkter på lite olika saker, så det blev ett "teamwork" som blev bra! Jag tog även blodprover med stick i fingret. Ok det också. Det som jag satte mig emot sen var att jag var tvungen att väga mig..
På vägen hem tänkte vi stanna och äta, men jag kom på att jag gärna ville hämta Ida på skolan och sedan följa med till miniorerna i Skogslyckan, så vi körde direkt till Växjö. Ida var inte kvar i skolan utan hade följt med en kompis som också går där. (Tack!) Då åkte vi direkt till Skogslyckan. Jag tror att de blev förvånade och lite glada att jag kom. Mamma kollade av att det var ok med förkylningar. Jag hade verkligen jättemysigt! Först sjöng vi i samlingen, sen fick vi göra julgranar i papp och pynta dem. Därefter var det fika. Efter det började vi öva inför julspel. Jag fick en liten roll. Hoppas att jag kan vara med...
Det blev en bra dag sa jag till mamma efter att det var slut.
Sen blev det ännu bättre! Vi tog med pizza hem! Ja..Hawaii och Kebab där jag äter Hawaii utan annanas...
Nu ikväll tittar vi på hemvideo. Skönt att vara hemma!


Kommentarer
Postat av: stina

Jag ska okså vara med i ett julspel som heter sjungande julkort i ulriksbergskyrkan.ida därt okså. kanske kan vi titta på varandra. kram från stina

2008-11-18 @ 20:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0