Fredagen den 24/10, 2008, evig väntan..

Igårkväll när mamma äntligen kom, tog jag emot henne vid foájen. Pappa åkte. Mamma hade såklart med sig lite gott att äta! Det blev en sen middag men efter den somnade jag ganska snart.
På morgonen ville jag inte ha frukost utan mat! Makaroner blev det. Det är alltid gott!
Vid 10 var det dax för sjukgymnastik. Jag var inte på humör. Jag vill bara hem, NU!! Vill inte göra något. Alla försöker lirka och fjäska, men jag går inte på det mer! Ofrivilligt kom jag ändå på något vis ner till sjukgymnasten trots att jag försökte lura i mamma att Joachim var ledig idag...Det var han ju inte utan kom ganska snart. Efter mycket om och men tränade jag lite att gå upp och ner på ett trappsteg. Det var jobbigt och tråkigt! Sen kastade jag ärtpåsar på pyramider. Enkel!! Men inte kul det heller. Sen fick jag nog. Reste mig själv från sittande och tänkte gå till rullstolen. Bra, sa Joachim! Vadå?! Jaha, att jag tog mig upp själv.. tänkte inte på det...Nu fick det i alla fall vara nog. Därefter gick vi till skolan, men bara för att hämta hem mina böcker. Jag tänker åka hem imorgon och vara hemma i två veckor!! Fast tillbaka för dagen på måndag för magnetröntgen och stick i ryggen...Jag längtar SÅ mycket att bara få vara hemma, efter att få sova över hos mormor o morfar, ha mina syskon nära (en stund..) efter mina kompisar, efter mina lärare och mina skolkompisar. Hoppas på att få träffa dem lite nästa vecka. Jag kan berätta vad jag har gjort och är jättespänd på att höra era berättelser.
Mamma är också trött på att vara här, även om hon far lite fram och tillbaka. Nu håller hon på att packa. Troligen kommer vi att sitta i bilen två minuter efter medicineringen är avklarad!
Vid middagstid var vi också borta på Ronald och städade "vårt" rum som vi lämnar ett tag. Jag tittade på en film så länge. Sen lagade mamma mat åt mig. Fick äta vid tv:n..Gott och mysigt.
Tillbaka på sjukhuset vid två för nya blodprover samt två olika cythostatica på vardera en timme. Egentligen skall jag ha efterdropp i 24 timmar sen, men det har vi inte tid med....så jag lovar att dricka bra på hemvägen.
Nu i em tyckte jag varken att dataspel, DS eller DVD var kul så jag somnade istället. Hoppa att tiden går fortare!
På lördag em när vi kommer hem önskar jag först lite lugn o ro bara med min familj. SEN vill jag leka o träffa kompisar!
VI SES SNART!!
Kram Joel

Kommentarer
Postat av: Monica Y

Hej!

Klart att du vill hem, det förstår mycket väl. Hoppass du kan träffa dina kompisar o leka lite och busa. Snart är det ju hallowen, då får du göra massa bus..Linn älskade att klä ut sig i hallowen kläder med smink långt svart hår och klänning som såg ut som spindelnät./kramar Monica

2008-10-24 @ 18:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0