Lördagen den 11/10, 2008, besök hos syssling

Igårkväll kom mamma precis när jag skulle sätta ny nål i porten. Skönt att ha henne här då..Aj! Natten var som de senaste med kontroller (syresättning, blodtryck, lys i ögonen och temp) var tredje timme. Eftersom jag inte äter så bra (mår lite illla) får jag även dropp på natten. Till frukost blev det bara dryck. Mådde illa. Doktorn tror att det kan bero på antibiotikan och i samband med att jag inte äter cortison just nu. Antibiotikan måste jag ha tills jag får en ny Rickham (knappen i huvudet) ditopererad igen. Troligen blir det på onsdag i nästa vecka. Trycket har inte kunnat mätas idag, eftersom han som sköter den maskinen inte jobbar på helgen!!..Men som doktorn sa, om jag visar tecken på högt tryck så kan man "trolla" fram en mätning. Jag hoppas ju såklart att det inte behövs.
På förmiddagen, mellan kontrollerna, var mamma och jag på lekterapin. Där spelade vi biljard en stund. Det gick hyffsat när jag stod upp, men svårt när man samtidigt måste hålla i sig. Jag blev trött efter en stund så mamma fick stöta i resten av kulorna. Tog ju en stund..Sen läste vi några sagor innan vi gick tillbaka till rummet för nya kontroller. Efter lunch, en halv potatis och dricka, kom mammas kusin och hämtade oss med bil. Jag fick leka ett par timmar hos min syssling Hugo hemma hos dem. De bor här i Lund. Skönt att komma ifrån sjukhuset. Han visade mig en massa roliga kattfilmer på Youtube. När vi  sedan fikade stod plötsligt en katt i fönstret och knackade! Det var deras katt som ville in. Jag fick klappa den. Därefter spelade vi lite andra dataspel, ett som jag inte sett förut..Det var spännande. Hoppas jag kan få komma dit fler gånger.
Efter ett par timmar var vi tvungna att åka tillbaka till sjukhuset. Det var pizza till kvällsmat, men jag kunde inte få i mig något av det. Gick med på att äta en tallrik fil istället, men den kom upp igen...Nu har vi satt dropp. Jobbigt när man mår illa. Nu ska jag vila och titta lite på TV.


Kommentarer
Postat av: Ida & Stina

Detta är Ida och Stina som skriver. Jag ska sova över hos Stina. Jag har badat hennes hund. Han är rolig och söt. Vi har lekt frisör. Snart ska vi äta. Sov gott från Ida och Stina.

2008-10-11 @ 19:31:48
Postat av: Pernilla

Hallo! Vi (jag och Jesper) har också ätit pizza ikväll och vi ska också titta på tv (stjärnor på is). Anders är med några kompisar på stan. De ska äta och titta på fotboll på en storbilds tv. Hans kompis Nicklas ska flytta ända till Kina om en vecka! Han ska bo i en stad som heter Peking. Just nu försöker Nicklas lära sig kinesiska. Det låter roligt. Visst hade det varit bättre om alla hade pratat samma språk? Du skrev ju om alla läkare från olika länder som jobbar i Lund. Så kanske Latin hade varit ett bra språk för alla?

Jag tycker du är superduktig, en riktig kämpe. Snäll är du också som låter läkarna och sköterskerna sticka dig fast det gör ont!! Jag är säker på att Tomten kommer att komma med massor av julklappar till dig i år!!! Mormor och morfars källare kommer att vara full... Undra vart vi ska sitta? Kramis från oss

2008-10-11 @ 20:15:45
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Tjenis!

Vi har också ätit pizza i kväll!! Hanna och Emma bruka få bestämma varanan lördag vad vi ska ha till kvällsmat, idag var det Emmas tur. I torsdags så träffade vi Hannas doktor från Lund, så till våren

ska hon operera in en platta i varje knä så att dom växer mer rakt. Hanna ska röntga sin vänsterhand för att se hur länge till hon växer, hur moget hennes skelett är, konstigt!! Idag har vi varit på

ikea och köpt lite grejor till Hanna och Emmas rum.



Bamse kramar från oss

2008-10-11 @ 21:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0