Lördagen den 18/10, 2008, mysbesök

När jag är på besök eller får besök glömmer jag lite bort varför jag är här...Igårkväll var en bra kväll hos Elias och hans familj. Vi spelade spel på en stor tv-skärm, åt lite tacos, bullar och saft. Kul att få komma ifrån sjukhuset. Idag på fm kom morbror Anders, Pernilla och Ellen på besök. Mamma och jag mötte upp på Ronald. Mamma och Pernilla gick ner på stan medans jag visade Anders och Ellen lite kul filmer på datorn. På em efter lite nya prover på sjukhuset, åt vi hemlagade köttbullar, sen ordnade vi lite egen bio med en film jag fick av Jesper. Pappa Polis hette den. Vi hade mysigt med chips och läsk. Filmen var jättespännande, men mamma och Pernilla lipade i slutet....Fast först hade vi problem att starta DVD:n. Pinsamt...mamma fick fråga en annan pappa. Anders gick in på rummet och "gömde" sig. En sladd saknades och vips funkade det....Under tiden Anders var borta, gömde jag och Pernilla hans snusdosa..Hi, hi...vad snopen han blev.
Pappa, gympat har vi gjort! Men jag har fått hjälp. Pernilla cyklade åt mig, Anders har gått på händer, Ellen har gjort en "freeze" (stått på huvudet) och mamma har sprungit på stan och klippt sig...
Förresten idag skrämde jag en sjuksköterska. Jag hade lagt en låtsas-spindel på droppaggregatet. På morgonen när hon smög in och skulle sätta antibiotikan skrek hon till...jag bara log...
Nu ligger Pernilla i min säng. Vi tittar på "Stjärnor på is". Vi får se vem som somnar först.
God natt!!

Kommentarer
Postat av: Ola, Gunilla, Martin och Maya

Hej Joel och övriga familjen !

hoppas du mår hyfsat bra. o mamma pappa och syrran.vi har läst din blogg och tycker du är jätteduktig och envis ,hoppas du är lika envis när helafamiljen ska tävla vem som kan dyka längst i poolen på aspö. martin har varit på läger hela helgen.så det har varit lugn och ro här hemma.det du sa joel om att det är orättvist med din sjukdom,det tycker jag med och jag vet hur det känns.jag har epilepsi det är en sjukdom som man aldrig kan bota.så jag får äta tabletter alltid visst är det tråkigt. men jag försöker att tänka på annat istället men det är inte roligt när hösten kommer,jag som älskar sommaren. nu hälsar jag till dig och hoppas snart få se dig. jag är i malmö då kanske jag kan komma och besöka dig om det går, ha det så bra mvh ola, resten av familjen hälsar till dig och mamma, pappa och syrrorna. Vi såg Ida idag när vi cyklade till stan.

2008-10-19 @ 15:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0