Lördagen den 25/10, 2008, hemfärd?

När det väl äntligen är planerat att åka hem, strular det med ett annat prov. Koncentrationen i blodet efter det att jag fått Methotrexat (guldmedicinen) måste ner i värde under 0,20. Det hade vi inte beräknat  med att det skulle vara några problem, men inatt var värdet 0,24 så nytt prov skulle tas idag kl. 8.00. Nu var vår sjuksköterska upptagen så det dröjde till halv tio innan vi tog nytt prov. Mamma var och härjade med alla annan personal men det hjälpte inte. Det var ingen annan som hade tid heller...Väntan är otroligt frustrerande. Svårt att beskriva för andra, men är man inställd på att åka hem är minsta lilla motgång som hela världen rasar samman.
Mamma fick i alla fall tag på ett emlaplåster (bedövning) som hon satte på mitt lår vid nio, så vi inte behöver vänta på det. Plåstret skall sitta en timme. Den sista medicinen i detta block är ett stick i benet. Den gör skitont!! Första gången slet jag ut sprutan....nu blir jag fasthållen i händerna.
Vid 11 blev den tagen. Då satt vi ute i korridoren och la fälle på vår sjuksyster..Sticket gjorde inte SÅ ont denna gång. Jag såg inte den långa sprutan. Nu är det 2 timmars väntan för att se att jag inte får några reaktioner. Tidigast kl ett kan vi vara härifrån. Nu väntar vi på koncentrationssvaret...
Jag är på superdåligt humör och låter alla få veta det. Mamma också...Tror att personalen också vill att vi ska åka hem snarast möjligt!
NU!! Klockan ett har vi bestämt träff med vår sjuksköterska. Hon ska dra nålen, koppla bort droppet sedan åker vi hem!
Mamma har redan kört fram bilen och packat in allt.
Det ska bli SÅ skönt!!!

Kommentarer
Postat av: Mormor Lilian

Hej Joel! Jag måste få hälsa på dig och säga att

du är den tuffaste kille som finns,du har haft en jobbig vecka både kul och mindre kul det har jag läst,men du fixar allt. Du Joel, din Mamma och Pappa

måste vara stolt över dig som är så duktig.Hoppas du får komma hem i dag.Kram från Rottnebarnens Mormor Lilian.

2008-10-25 @ 14:39:44
Postat av: Hannah trinker i ettan på ringsberg

hej hoppas du har det bra i dag hoppas du kommer hem i dag jag har varit på stan med mina fastrar jag har två fastrar och min kusin var arg hon hade sele på sej fas hon va inte arg hela tiden jag har spelat inebandi i dag och jag stog molvakt vi började vi tio och slutade vid elva hoppas du kommer till skolan och helsar på någon gång snart jag ska såva över oss telma imorgon jag har höst lov i skolan vad tror du du får i jul klapp? jag önskar mig nintendo ds och stegmätare och ett prisentkort på stadium med 701 kr hoppas du har det så bra så sesvi i skolan sen Hannah

2008-10-25 @ 15:36:39
Postat av: Oscar Johansson

Hej Joel! Skönt att du fick komma hem! Nu ska jag ha höstlov några dagar. Hoppas att vi ses snart. Hej då från Oscar!

2008-10-25 @ 15:59:29
Postat av: Therése

Jag är så glad för er skull att ni äntligen har fått åka hem igen. Trevlig helg önskar jag er alla i familjen!

2008-10-25 @ 17:27:20
Postat av: Lotta, kompis till mamma från Moheda

Hej på er alla! Kungligt besök av en prinsessa i all ära men vad är det om man jämför med en kung, kung Joel!! Du är verkligen superduktig. Jag hoppas att ni kommit hem till Sjöudden nu och att du får sova i din egen säng ett tag framöver, eller kanske hellre i mammas och pappas.

/ Lotta

2008-10-25 @ 22:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0