Måndag den 20/10, Äntligen kom behandlingen igång

Redan kl 06,00 på  morgonen satte vi Vancosinet (antibiotikan), så att jag skulle vara förberedd på att sätta igång nästa behandling...Men sen dröjde det lite, pga att jag hade lite för dåligt HB (Röda blodkroppar), så då måste jag få en påse blod innan..   För att få rätt sorts blod, så måste man alltid "korstesta" mitt blod,  så då fick jag ta nya blodprover...   Som om det inte var nog med det, så kom mitt blodprov bort, men hittades efter en stund på en annan avdelning...  Som tur väl var, så hade det inte koagulerat (stelnat).  Man lär sig många fina ord här på sjukhuset...
Nu har jag börjat med en ny kur av cortison, så nu kommer jag att vara arg och förhoppningsvis bli hungrig igen...
Pappa åker hem i kväll och Ellen ska sova hos min kompis Elias, så mormor får ta hand om mig i natt..
Mamma kommer visst inte förrän i morgon  bitti, och då kommer Ida också..
De ska visst titta på någon prinsessa som heter "Madde". som kommer hit..     Jag gillar Carl-Philip bättre, för han kör en riktigt häftig Porshe Carrera..
Annars har det mest varit en massa väntan idag, på olika mediciner, men det känns skönt att min nästa behandling äntligen har kommit igång...

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hallo där!



Va skönt att behandlingarna har kommit igång! Det var så roligt att vara hos dig i helgen. Vi hade det jätteroligt. Jag har lite träningsvärk av allt cyklande...det var rätt jobbigt att skjutsa Anders.

Sätt på dig kungamössan/kronan som dom hade nere på lekterapin och ligg sedan som en riktig kung i sängen imorgon när Madde kommer...

Kramis från oss tre (Anders, Jeppe och mig)

2008-10-20 @ 19:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0