Måndagen den 27/10, 2008, Magnetröntgen och LP

Inatt sov jag i Ellens säng och hon på extrasäng jämte. Det var mysigt..en stund...för plötsligt var klockan fem och jag skulle upp! Halv sex satt mamma och jag i bilen på väg till Lund. Usch vad trött jag var först, men nu när jag väl var uppe kunde jag inte låta bli att prata....hela vägen till Lund! Då var jag jättetrött. Tur att jag skulle sova. Somnade faktiskt i sängen innan jag fick sömnmedel!
Röntgen och LP (medicin i rygg) tog ca 2 timmar. När jag vaknade på uppvaket kom mamma. Mamma hade gjort klart för doktorn att vi skulle åka hem idag. Det var ok så fort jag vaknat till och ätit. Ok, mamma, fixa fiskpinnar och stuvade makaroner. Det fick jag och vi åkte hem vid tre!
Om allt går bra får jag vara hemma i två veckor nu. Däremot kommer mina värden att gå ner i och med att jag har fått cellgifter. Då blir jag extra infektionskänslig. Hoppas att jag klarar mig utan att få feber, för då måste jag till sjukhus igen för antibiotika. Jag kollar mina värden genom att ta blodprov på sjukhuset var tredje dag.
Nu ska jag leka med mina syskon. Jag är jätteglad att vara hemma!!!
Vi ses!
Joel


Kommentarer
Postat av: Henrik

Hej,



Eliots pappa Henrik här, vi träffades på BUS förra veckan.



Följer er blogg och läste att ni tar blodprov på sjukhuset var tredje dag.



Vill bara ge er ett tips som har gjort vårt liv så mycket enklare när det gäller de blodprov som vi tar varje vecka (dvs stick i fingret).

Vi tar dessa prover själv i hemmets lugna vrå - hur lätt som helst. Och sätter man sonen framför datorn så märker han knappast att vi tar provet. Sedan sätter vi etiketter på provrören och lämnar dem direkt på labbet. Om ni tycker det verkar vara en bra ide så tala med sköterskorna på dagvården i Växjö, de hjälper er säkert gärna med utbildning och material.



Annars är det mycket skönt att läsa att ni har fått komma hem!



Mvh

Henrik

2008-10-27 @ 20:12:05
Postat av: Therése

Hej Joel!



Jag blir glad att höra att du har varit på kalas med dina kompisar och att de hade saknat dig så mycket. :-) Jag hoppas att du får vara hemma länge nu och framförallt att du får må bra. Mycket lek och bus med kompisar och systrar nu när det är lov -

eller hur? :-)

2008-10-28 @ 12:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0