Onsdagen den 1 oktober, 2008, kuldag

Oj, idag har det varit hektiskt, mest roliga saker faktiskt, men lite jobbigt också. Det började faktiskt igårkväll. Vi lånade gympasalen på kvällen. Där finns massor av olika bollar, basketkorgar, bandyklubbor, tjocka mattor mm. Mamma tyckte vi skulle testa allt. Tyvärr var det bara hon och jag, så när vi skulle spela bandy måste hon stå och hålla i mig bakom. Jag sköt på målet! Men...vem ska nu hämta bollen..Vi (mamma) hittade lite knep. Jag tror det slutade med att hon var mer svett än jag...och jag hade mest ont i skrattmusklerna. Vi spelade basket med en badboll som fastnade i korgen hela tiden. Sen spelade vi minitennis med en bandyboll...innan vi hittade en mjukare. Därefter fotboll sittande, men en boll som var oval! Gissa hur det gick?. Senare på kvällen fick jag bli av med nålen i porten, eftersom jag blev lovad att få bada! Vattengympa idag på förmiddagen. Det var 36 grader i vattnet. Skönt! Mamma fick också vara med. Jag fick gå, springa och hoppa fram i vattnet. Ganska svårt när vattnet går till hakan. Sedan fick jag hålla balansen på en lång frigolitbit i det djupa vattnet. Det var roligt men jobbigt. Efter det tänkte vi vila lite innan middag, men så blev det inte. Jag skulle direkt till EKG undersökning och fick en massa sladdar med häftor som de satte på bröstet, armarna och benen. Tittade på Tom & Jerry under tiden. Det gick jättesnabbt, så jag blev lite besviken att jag inte fick se mer av filmen...Fick låna den. Väl nere på avdelningen väntade doktorn. Det var "uppdukat" i behandlingsrummet för stick i huvudet. Medicin och provtagning. Det gick snabbt och bra. Sedan fick jag även ta ett stick i fingret, eftersom jag inte har någon nål i porten. Det var ok. Efter middag var jag en stund i skolan innan jag fick gå på en överraskning som mamma lovat: Bio! Vi såg Wall-e! Den var jätterolig! Nu är jag tillbaka på mitt rum, spelar lite DS samtidigt som jag tittar klart på Tom & Jerry. Snart bjuder Barncancerföreningen på pizza! Senare ikväll kommer pappa! ..och då åker mamma, men hon behöver nog åka hem och vila upp sig, på jobbet. Imorgon är det dags för ny lungröntgen. Hoppas den är bättre. Nu har jag verkligen försökt att röra på mig mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0