Onsdagen den 22/10, 2008, dagen efter

Idag har jag varit lite trött och irriterad (säger mamma..). Trött efter uppståndelse kring besöket igår samt att jag blev väckt mitt i natten för att jag kissat för lite. Pust, ok, här har ni 200 ml. Får jag sova nu?!
På fm blev det ytterligare uppståndelse för att jag tydligen var med på bild i Sydsvenskan. Större bild på mig än på prisessan!...Det var kul att läsa EN gång och höra EN gång, men efter 78 personers kommenterande det tyckte jag att det var jobbigt! Tur man inte är kändis..
På fm hann jag både med sjukgymnastik och skola. Sen blev jag trött igen...Åt ganska bra till lunch. Pannerad fisk och potatis tillsammans med mammas goda vita sås. Till efterrätt var det äppelkaka och vaniljsås. Det slank ner lite av det med. Sen ville jag gå ut. Medans vi väntade på att få dropp i ryggsäck för att lättare röra sig ute..somnade jag i rullstolen påklädd. Mamma upptäckte att min fötter var lite svullna, så jag fick vätskedrivande, vilket gjorde att jag vaknade till så fort vi kommit ut och var kissnödig..Vi gick ut en stund och sedan till Ronald. Där ville jag ligga i soffan och titta på Musse Pigg-DVD. Efter en stund ringde de från sjukhuset och ville att vi skulle tillbaka för att koncentrationen från cytostatikan var för hög i blodet. Då får jag extra motgift. Det får jag nu, medans jag vilar och tittar på Landet för längesen. På min säng låg förresten ett stort kuvert när vi kom tillbaka. Det är alltid lika spännande! Tack Anton!!
Pappa är på väg hit och mamma tar tåget hem ikväll. Himla farande, man vet knappt vem som är här på morgonen...men  samtidigt hinner jag knappt sakna dem förrän de är tillbaka. Det är skönt. Men nu börjar jag verkligen tröttna på att vara här och hoppas verkligen att jag får komma hem när detta behandlingsblock är över på lördag!


Kommentarer
Postat av: K

hej lillgrabben, man har följt med din blogg i ett tag nu. och dessutom jag såg dig i tidningen vilket det var skoj! Hoppas du får komma hem redan på lördag/söndag och samlar lite extra krafter innan du kommer tillbaka till tråkiga sjukhuset! kramar!

2008-10-22 @ 18:28:19
Postat av: Isabell

Hej Joel,



Du vet nog inte vem jag är, men jag har jobbat med din pappa på Alutrade och har träffat dig några gånger och nu följer jag din blogg här.



Jag såg ett litet tv-inslag på www.sydsvenskan.se också där man kunde se en liten kille sitta och hålla för öronen när tjejen sjöng. Undrar just om det var Joel? Hoppas du får komma hem till Växjö snart igen. Hälsa pappa från mig!



Kramar till en tuff kille

Isabell

2008-10-23 @ 08:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0