Onsdagen den 8/10, 2008, ny op

Fick lägga om huvudbandaget ett par gånger i natt. Läckte på hela kudden igen. På morgonen fick jag inte äta eftersom det blev bestämt att jag skulle få sy några stygn till för att täppa till. På fm kom Elias pappa förbi och fixade min Dinosarie-bana. Tack! Mamma kröp på golvet för att testa bana...Den funkade! Klockan 11.00 fick jag komma upp på op. Mamma fick på sig en "rymddräkt". Ha, ha vad rolig hon såg ut. Sen somnade jag. Op gick snabbt och jag var på uppvaket efter 45 minuter. Där gjorde jag klart för alla att jag inte ville vara, så ganska snabbt fick jag komma ner på avdelningen. Tror att alla tyckte det var bra...
På eftermiddagen kom mina kompisar Emil och Albin från Växjö med tåget. Först var vi och åt en korv med bröd. Sen visade jag "min" skola. Därefter Lekterapin och"mitt" rum där vi testade min nya bilbana. Apspelet tog vi med ut i köket, där vi passade på att fika lite. Nästa aktivitet var gympasalen, där vi testade allt ifrån cyklar till, basket, bandy och tennis. Jag  blev lite trött så till slut tittade jag mest på medans Emil och Albin showade. Det var jättekul! Sen frös jag lite. Då gick vi upp till rummet och spelade DS allihop i min säng. Ja...inte mamma och Sara förstås. Nu ikväll bjuder Barncancerföreningen på mat. Hoppas att det blir något gott! Senare ikväll kommer pappa, Ellen och Ida. De skall gå med mig i skolan imorgon och fredag. Mamma åker hem...
När jag nu blivit ihopsydd är frågan om jag fortfarande får högt tryck. Kontroller görs tätare och man måste vara observant på om jag får ont i huvudet. I så fall blir det akut op med ny shunt.

Kommentarer
Postat av: Morbror Anders

Hej Joel,



jag hoppas att du snart kan komma hem igen. Jag hörde att du får träffa Madde imorgon, hon är poppis hos alla oss killar.



Vi saknar dig!

2008-10-08 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0