Söndagen den 26/10, 2008, gott o va hemma!

Halv fyra igår eftermiddag steg jag innanför dörren på Solhem (mitt hus heter så!). Två minuter därefter kände mamma o pappa inte igen mig. De undrade vart den där arga killen som inte ville göra någonting, tog vägen. Jag gick omkring i huset, ville ha mat, pratade oavbrutet hela eftermiddagen och kvällen. Ellen ville spela spel, men jag tyckte att jag kommit tillräckligt mycket efter i matten, så jag begärde fram min mattebok. Jag räknade nästan ut hela boken! Så mycket har jag nog inte gjort på hela tiden i Lund...och kul var det. Ellen och Ida satt vid min sida och hejade på. Jag  sjöng lite emellanåt, begärde in lite mat o dryck och mådde mer eller mindre som en prins.
På kvällen släppte jag böckerna och tittade på stjärnor på is och pratade mest om att jag blivit bjuden på kalas på söndagen. Mamma o pappa lovade att jag fick gå en liten stund.
När jag kom dit hade kalaset varit igång ett tag. När jag steg ut från bilen hörde jag 15 killkompisar skrika: JOEL, JOEL, JOEL!!! Jag bara log...Vilket mottagande! Alla ville hälsa på mig. De tog emot mig och höll mig i händerna för att visa runt på kalaset. Flera ville att jag skulle sitta jämte dem! Det kände SÅ roligt att få se dem alla igen. Så länge sen, men de var sig lika! Jag fick vara med på tårtan och framför allt Pinata. Det var spännande. Sen blev jag trött och vi åkte hem. Tack Eddie för att jag fick komma och tack alla min goa kompisar. Jag hoppas på att vara hemma ett par veckor, så ni är jättevälkomna hem till mig för att leka om ni vill!
Ikväll har Ellen, Ida och jag badat bubbelbad! Sen lekte vi resturang och fick mat på en träbit som pappa gjort, alltså maten. Plankstek sa han. Vi fick hamburgare med potatismos och bearnesås på just en planka. Min kommentar var: konstigt men underbart. Pappa blev jätteglad och mamma viskade att jag nog skulle få många fina julklappar av honom. Mamma skojade med att personalen kunde ta disken. Det skulle hon inte ha sagt för resten av kvällen ropade jag på personalen om alla möjliga bekvämligheter. Det blev en bra dag! Morgondagen vill jag inte tänka på nu..ska till Lund på magnetröntgen och stick i ryggen, men mamma har gjort tydligt för doktorn att det bara är för dagen. Vi tänker åka hem imorgon eftermiddag, så det så!


Kommentarer
Postat av: Tina

Tjena killen! Så härligt att höra att du har kommit hem. Ser på bilden hur glad du är, underbart! Hoppas vi ses snart. kram tina

2008-10-27 @ 09:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0