Tisdagen den 21/10,2008, princessbesök

Igårkväll sattes guldmedicinen (Methotrexat=cytostatika) som skall gå i 24 timmar. Samtidigt får jag även dropp, så jag blir väldigt kissinödig ofta. Mormor fick vara uppe och springa med flaskor i natt.
Vid tiotiden kom Ida och mamma med tåget. Då var de flesta barn igång och gjorde princesskronor. Vid tolv väntade vi i ljusgården på att princessan Madeleine skulle komma. En barnkör sjöng och spelade. När vi väntat en bra stund kom hon äntligen. Då blev jag kissinödig! Eftersom det skall mätas fick vi springa upp (lätt med rullstol och droppställning) till rummet för att fixa. Mamma är snabb, så vi kom snart tillbaka och fick knöla oss fram där vi hade så bra platser. Tyvärr hade pricessan redan gått förbi där jag satt...besviken satt jag kvar när alla gått. Då kom en fotograf från Sydsvenskan och fota mig, Ida och mamma. Reportern frågade mig vad jag tyckte om besöket: Inget vidare, svarade jag..Hon blev nog lite förvånad. Undrar om det står i tidningen imorgon...
Mamma frågade senare varför. Jag sa att hon hade ju ingen princesstårta med sig!!
Vi gick vidare till avdelningen och som tur var kom hon även dit! Då var vi bara ett tiotal barn så jag fick se henne på nära håll. Ida började presentera sin familj för henne och Ellen höll sig tätt intill hela tiden. Alla "princessorna" blev fotade ihop.
När vi gick ner på lekterapin hörde vi att hon skulle komma även dit. Då ville jag göra en kungakrona. Mamma hjälpte mig. Vips var det klar. Jag tog på mig den och sa okey, nu kan hon komma!
Först såg hon inte mig, men jag följde efter. Eftersom det inte är så lätt att smyga med en rullstol och droppställning såg hon mig till slut. Vilken fin krona du har! sa hon och log mot mig. Då blev jag glad! Sen fick det va. Jag gick in i tv-rummet där de har en stor skärm man kan spela playstation mm. Då kom princessan in till bara mig och mamma!! Hon satt en stund och pratade. Mysigt tyckte jag. Mormor stod i dörren och bara var så stålt att hon fått ta i hand på princessan och sagt att hon var min mormor!
Sen fick vi princesstårta! Inte av princessan, men det var ok ändå. Det blev en bra dag!
Ikväll åker mormor, Ida och Ellen hem, men mamma är kvar.


Kommentarer
Postat av: Emil

Hej Joel



Vad kul med prisessan... Albin undrar hur hon såg ut? Hoppas du har tagit kort på henne som du kan visa för honom.

Här hemma är allt som vanligt men vi längtar efter dig hoppas du kan komma snart och leka med oss här hemma i Växjö... annars kommer vi snart till dig igen.



Kramar från Sara Niclas Emil och Albin





2008-10-21 @ 17:52:22
Postat av: Monica Y

Vad häftigt att träffa prinsessan, jag är allt lite avundsjuk. Hoppas ni har bättre väder i Lund än här i Växjö, det har varit så grått och trist med sånt där fint regn hela dagen. Jag pratade just med Emelie som är i Carlifonien, där skiner solen varje dag. En dag kom det lite regn, då frågade Maya som är 2 år "vad är det där som kommer från himlen". Det är tur att Maya kommer till Sverige i nov så hon får och vänja sig med både regn och ev snö...Kramar till er alla/Monica

2008-10-21 @ 18:40:00
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hallo på er!

Det var ju inte dåligt att få träffa en riktig prinsessa, tar man ju för givet att hon har en prinsesstårta med sig!!?? Emma tappade hakan när hon

lästa din blogg. På fredag ska Hanna och Emma på skoldisco då blir dom finna som små prinsessor kan du tror, med glitter både här och där!!



Sköt om er // Gunilla

2008-10-21 @ 19:55:51
Postat av: Morbror Anders

Hej Joel,



vilken rolig dag för Er. Du kan tala om för mamma att prinsessa inte stavas som båten princess.



Jag hoppas att vi ses hemma snart!



Hälsningar



Anders

2008-10-21 @ 22:06:37
Postat av: Kristina fröken på Ringsberg

Hej Joel!

Vad roligt att du fick träffa princessan. Egentligen tycker jag nog precis som du, att det inte är så speciellt med princessor. De är ju vanliga människor precis som du och jag. Men sen är det ju ändå roligt att se såna där kändisar i verkligheten - eller hur! Jag såg princessan Madeleines mamma, drottning Silvia, en gång i Stockholm och jag kan svära på att det bara var mig hon vinkade åt fast det stod några andra människor bredvid mig.

Mormor hade med sig bilderna från tidningen till oss i skolan. Jag kopierade dem och i morgon ska jag visa alla i din klass. Ni var jättefina på bilderna!

Jättekram från Kristina

2008-10-22 @ 17:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0