Tisdagen den 28/10, 2008, om skolan

Jag sov länge idag. Ingen som kom och väckte mig med blodprover eller annat. Inga slangar eller pumpar. Ida och Ellen åkte till skolan vid åtta. Jo, de går faktiskt i skolan denna veckan. På vår skola kan vi välja flexibelt lov på höst och sportlov. Jättebra! Då kan vi ta ut dagarna när vi vill!
Till frukost åt jag...makaroner och fiskpinnar! Sen kom mormor och morfar en stund. Morfar tittade i min mattebok, men kliade sig lite i huvudet. Talen var nog inte uppställda som på hans tid...
Mormor hade förstås med sig hemlagade biffar, soppa och kringlor. (Beställt av mig.) Till imorgon lovade hon sockerkaka. Hon är bra min mormor. Bara att beställa, så kommer det leverans omgående!!
På eftermiddagen fick vi hämta ut en rullstol till mig på sjukhuset. Efter det skulle vi hämta Ida på skolan. Då sa jag att JAG ville följa med in. Nu har jag ju min rullstol! Glatt gick vi in...men vi hann inte riktigt in förrän mina lärare Tina och Lena hoppade ut genom dörren och mötte mig!! Det var skönt att få träffa dem. När jag väl fick komma in...ställde vi rullstolen och jag gick med Lena och Tina. Jag träffade även lärarna Kristina, Mi och många kompisar som ville prata med mig! Åh, vad jag har saknat dem alla! Jag tittade runt lite och det mesta var sig likt. Det kändes bra. Då kunde jag känna mig lugn och gå igen. Jag skulle ju vidare till min kompis Anton på eftermiddagen.
Tina och en kompis lovade att komma hem för undervisning imorgon fm!
Hos Anton fick vi vofflor!! Det var gott. Sen lekte vi en stund innan jag blev trött och ville hem. Ida och Ellen stannade kvar en stund. Jag somnade på soffan hemma tills de kom tillbaka. Då ville jag titta på film från när vi var små...
I natt har jag fått lov att sova i Ellens rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0