Tisdagen den 7/10, 2008, Dinosarie-bana

Även i natt har jag blivit väckt var tredje timme för kontroll av blodtryck, syresättning, lys i ögonen, temp samt koll av läckage i huvud.  Fick byta tryckbandage ett par gånger. Morgonblodproverna gav jag inte ifrån mig förrän vid fyra på eftermiddagen..Porten strejkade, igen...även om jag lyfte på armarna, vred på huvudet, satt,  låg o andades djupa andetag, så hjälpte inget. Aktilys hjälpte inte heller. Jag fick i alla fall min antibiotika startad,  tog med droppställningen och gick till skolan. Hade med mig tre nya häften från skolan som jag jobbade med först, innan jag fick spela Pettsson & Findus..Vid 11 var det dags för nya kontroller. Det var soligt och skönt väder, så efter det gick mamma och jag (åkte rullstol) ner på stan och åt lunch. Burger King! På vägen hem gick vi förbi "Jättekul" (leksaksaffären).  Jasså, ni är här och handlar igen, sa hon i kassan...Jag hade vunnit 200 kronor på trisslotter, så jag köpte en häftig bilbana som går igenom en Dinosaurier.  Men...nu har jag en mamma som aldrig läser monteringsanvisningar utan skall klara allt själv. Då blir det inte alltid bra.. Hon var jätteglad över att få ihop Dinosarien, men det skulle varit en bilbana som man FÖRST skulle sätta fast inuti Dinosarien och SEDAN snäppa ihop den. Nu går det inte att öppna den! Suck...men Elias pappa har lovat att försöka hjälpa mig imorgon.
I eftermiddag har jag varit på lekterapin och bakat med lera. Jag, Isabell och några till öppnade pizzeria och hade jättekul! Vid fyra var det nya kontroller igen, men mamma och jag stannade i foajén och spelade ishockeyspel. Kontrollerna fick vänta lite...
På kvällen var jag inne hos Elias och spelade playstation en stund. Kul med någon som fattar hur man gör! Sen blev jag trött. Nu ikväll fick vi lägga om bandaget på huvudet igen, eftersom det läckte. Imorgon ska jag antagligen sy ett par stygn till. Vi väntar på att en doktor ska komma och titta på det..Nu får jag antibiotika och dropp för natten.
Imorgon kommer min kompis Emil och hans mamma Sara och hälsar på. Det skall bli jättekul. God natt!

Kommentarer
Postat av: Anna Holgersson

God morgon,

Hoppas natten har varit ok. Doktorn får väl komma med lite nål och tråd så att de får stopp på läckaget! Hoppas att du får en bra dag Joel och att du får köra med din nya bilbana.



Kram på dig!



Anna

2008-10-08 @ 09:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0