Torsdag 30/10, Busväder

Idag var det pappas tur att vara hemma...  Jag tyckte mamma kunde vara hemma i stället, för pappa brukar bara hitta på en massa jobbiga saker, som att cykla eller gå...  Nu när man äntligen är hemma, så vill jag bara "va" !!  
Mamma åkte dock till jobbet åndå. Det hjälpte inte att protestera, så det fick bli mormors sockerkaka till frukost...
Det var ett riktigt busväder ute, så vi tog det ganska lugnt...  Pappa jobbade mest framför sin dator och jag kollade på TV och spelade DS..
Sen var det dags för lunch..   Stuvade makaroner och fiskpinnar...  Jo, jo, pappa han kan minsann..
På eftermiddagen hämtade vi Ellen och Ida från skolan..  Då blev det i alla fall "lite liv luckan"...
På kvällen fixade "stor-kocken" till potatismos och ugnsbakad falukorv...  Det är också jättegott...   Det verkar som om pappa tycker det också, för han gör de här rätterna rätt så ofta...  Mamma tog en skinksmörgås i stället..
Hela kvällen spelade alla barnen och pappa playstation 2..  Vi vann ungefär lika många gånnger var ???
Eftersom mina blodvärden är på väg nedåt just nu, så blir jag trött ganska fort, så jag gick och la mig...
Jag känner mig lite hängig och har fortfarande en förkylning i kroppen, men jag hoppas att jag slipper feber, för då blir det 10 dagar med antibiotika på "sjukan"  -  och det vill jag inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0