Torsdag den 2/10, Bra lungröntgen

Direkt på morgonen skulle vi göra nya övningar fick sköterskorna för sig.. Jag fick ta blodtryck flera gånger efter varandra, med en minuts mellanrum.. (En blodtrycksmätare är något man sätter runt armen som sedan spänner till och sedan "släpper" trycket sakta, det gör inte ont)-- Detta ska vi visst göra i morgon också.. Därefter var det dax för ny lungröntgen.. Sen var det skoldax igen.. Jag fick nya räkneböcker och mot slutet spelade jag Pettsson & Findus.. På eftermiddagen kastade jag ärtpåsar och bollar hos (eller på) sjukgymnasten.. Det gick ganska bra idag... Det blev en runda på cykeln också.. När vi kom tillbaka till avdelningen träffade jag en dansk doktor som sa att mina lungor hade blivit mycket bättre... Skönt !! Just nu tittar jag på ett danskt barnprogram, (de har sådana här i skåne).. Man måste ju lära sig vad den danske doktorn säger.. På "min" avdelningen kommer doktorerna från: Sverige, Danmark, Norge, Island och Polen, och de pratar ganska bra svenska och latin (latin är ett språk som gäller inom sjukvården)..

Kommentarer
Postat av: Ulf

Hej Joel,



Hoppas Du mår bra.



Danska är ett viktigt språk. Bäst Du lär Dig det. Man behöver det när man åker till Danmark och köper öl. Fråga pappa! När man är i din ålder så får man köpa "Citronvann", en citronläsk som är god.



Hälsa mamma och pappa.



Ulf, pappas gammla arbetskamrat

2008-10-03 @ 09:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0