Mamma kommer, söndagen den 14 september 2008

Jag, pappa och Ida väntade utanför parkeringshuset. Men..var är hon? Borde vara här nu. Sen ringer hon från sjukhuset och undrar vart vi är!! Hon hade gått en annan väg.. Nu var hon iaf frisk igen (tog tydligen en dunderkur hemma) så vi fick kramas! Vi gick direkt till Ronald där mormor och morfar väntade med maten. Vi fick potatis, morötter, köttfärs och spenat! Jättegott! Åt två portioner. Sedan ville mamma se hur duktig jag är på att cykla. Vi gick bort till uteplatsen på Lekterapin, där det finns stora trehjulingar. Jag cyklade 3 varv. Det är både nerför och uppför. Jobbigt, men jag klarade det! Sen gick vi tillbaka till Ronald för att fira Ida som hade namnsdag. Jag fick också paket!..Mamma hade hittat boken om "WALL.E", ni vet den lille roboten som lämnats kvar på jorden alldeles ensam när jorden blivit en enda stor sophög. Den går på bio nu, men jag får inte gå dit än. Jag läste ut boken på Ronald. Jätterolig! Den kan jag rekomendera! Ett tips till skolan faktiskt. Vi läser ju om temat skräp.. Pappa, Ida och morfar åkte hem i eftermiddag..men mormor är kvar på Ronald. Tur, för då kan mamma o jag gå dit imorgon och äta gott. Imorgon är det medicin och provtagning i huvudet igen.. och så ska det väl avgöras NÄR (inte om) Rickham och chunt ska opereras bort samt om det ska in nya igen eller om man ska avvakta. Jobbigt när ingen kan svara på när jag får komma hem!! Även om det finns roliga saker och spel här och att det är jättekul att få besök,är det ingenting mot att få vara hemma! Det är inte kul när man känner att man inte orkar... Det är säkert bra att mamma o pappa "tvingar" mig till olika aktiviteter, men det är svårt att förstå. Nu ska jag sova. God natt!

Kommentarer
Postat av: Katarina Källner

Hej Joel!

Hoppas att du snart är frisk och pigg igen! Vi saknar dej på Mix gruppen. Välkommen till oss när du orkar.

Hälsningar Katarina och Rebecka i Skogslyckan

2008-09-15 @ 12:31:24
Postat av: Pappa

Hej Joel !!

Vad kul det är att höra att du tränar med cyklingen så bra.. Då blir jag stolt.. Imorgon kommer Ellen, Lisa och Bitte ner till dig och sen kommer jag på onsdag kväll.. Jag längtar redan efter dig.

// Pappa

2008-09-15 @ 18:38:48
URL: http://joeldahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0