Måndag den 1/9

Idag är pappa här hos mig. Jag undrar vad vi ska hitta på ??? 
Redan på morgonen så hade värdena gått ner (som mäter hur mycket medicin jag har kvar i kroppen), så jag blev av med mitt dropp. Då kan man röra sig mer fritt utan att vara "bunden" till sin droppställning.
Då kom pappa och jag överens om att vi ska äta ute på Kina-restaurang. Men  först var jag tvungen att bli stucken i huvudet igen, för doktorn ville ha några prover..  Doktorn hittade min Rickham-port direkt, (den man sticker nålen i).
Mamma hade ju visat honom redan i lördags var han sklle sticka.
När vi gick hem så köpte jag en stor mjukglass, för det är ju jättevarmt ute.
Mina blodvärden var ganska bra idag förutom något som heter Hb (Hemoglobin) eller röda blodkroppar som man också kan säga.  Så nu i eftermiddag fick jag en påse med röda blodkroppar.  Detta känns ingenting och tar bara ca: 3 timmar.

Pappa hade fått med sig en massa brev och teckningar från mina skolkompisar, som jag har läst..om och om igen.
Jag kan bara säga att jag saknar och längtar efter er också, JÄTTE-mycket och skulle inget hellre, än att vara med er i skolan och på fritids.

Eftersom jag just nu har lite svårt för att gå några längre sträckor, så har en sjukgymnast varit här och "tagit mått" på mig, så jag kan få en egen rullstol.  Då skulle ni klasskompisar kunna skjutsa runt på mig när jag kommer tillbaka till skolan.

Ikväll ska jag nog bara ta det lite lungnt och titta på TV, och käka tacos-chips för imorgon ska jag få en medicin som gör att jag kan få feber och må lite illla av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0