Onsdagen den 24 september, Feberdag

Igårkväll fick jag feber, 38,1. Jag har lite svårt med andningen i och med min lunginflamation, så jag får förutom inhallationerna även syrgas i mask. Det känns skönt med syrgas, men jobbigt att ha en mask i ansiktet. Mamma har hållt på hela natten och satt på masken, men jag tog av den så fort hon somnat...Idag begärde mamma en tratt som hon tejpat på min tröja. Då behöver jag inte ha något direkt i ansiktet, vilket kändes skönt. Men på morgonen vaknade jag med 39,8 i temp. Nya blodprover, blododlingar + ytterligare en antibiotika. Det fanns fler sorter jag inte provat!. Jag kommer också att få en ny typ av cortison. Någon operation blir det inte de närmsta dagarna har mina doktorer sagt. Jag är ganska trött och sover eller vilar det mesta. Mamma läser lite för mig. Emil i Lönneberga blev det idag. Han påminner lite om min syster Ida.. Nu ska vila så jag blir piggare imorgon när mormor kommer och hälsar på och förhoppningsvis bjuder på hemlagade köttbullar.

Kommentarer
Postat av: Erik, Susanne o Bengt

Hej Joel!

Tråkigt att höra om den eländiga "lungbacillusken". Hoppas att de hittat rätt medicin så du snart är på benen igen.

Hälsa mamma o pappa! Kram!

2008-09-24 @ 15:50:03
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej Joel

Vilket elände! Vad roligt att mormor kommer, du ska se att mormors köttbullar gör underverk, det bruka dom göra! Idag har det varit skoljoggen i skolan så

Hanna och Emma somnar nog rätt tidigt i kväll kan jag tro. Hälsa till mamma och mormor

Jättekram från oss // Gunilla

2008-09-24 @ 16:38:45
Postat av: Pernilla

Hallo killen!

Tråkigt att höra att du har fått feber. Vad roligt att mormor kommer till dig imorgon! Klart att hon tar med sig något gott till sin lilla prins (annars får hon väl kila iväg och köpa köttfärs och göra lite köttbullar till dig på Ronald). Vi saknar dig och längtar till du får komma hem. Vi får höras av om vi kan komma ner till Lund och hälsa på dig.

Kramis från oss tre!

2008-09-24 @ 17:44:00
Postat av: Anton

Hej kompis Joel!

Vad rolit vi hade i helgen när du va hemma. Blev så lessen att du sen fick feber. Nu har jag jort mina läxor och faktist tränat själv på att ljuda och skriva till dej. Tänker på dej

Kram Lövet

2008-09-24 @ 19:30:07
Postat av: Sara

Hej Joel



FY vad tråkigt att du inte är pigg. Och vad synd att vi inte kunde träffa dig när du var hemma i helgen Emil var ju lite snorig och hostig och det ville vi inte att du skulle få. Hoppas du snart kan komma hem igen så vi kan träffas annars får vi köra till dig och hälsa på någon dag. Hälsa de andra i familjen.

Jättemånga kramar till dig från Emil Albin Niclas och Sara

2008-09-25 @ 08:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0