Pannkakor o morfars äppelmos, torsdagen den 4 september, 2008

Till lunch var det gulaschsoppa, sådär gott, men pannkakorna till efterrätt var desto bättre. Dessutom hade mamma tagit med sig av morfars äppelmos som jag ville ha till förstås. Kan du göra mer morfar? Jag hade lite feber i natt så förutom antibiotika har jag även fått alvedon. Blodprover som vanligt på morgonen och även antibiotika i Rickham (stick i huvudet). Tyvärr stack första doktorn inte rätt, så de fick kalla in en annan. (Han som mamma visade häromdagen..) De tar även ut lite vätska som skall analyseras för att se om antibiotikan hjälper mot de dumma bakterierna. Det hade det! Doktorn kom in efter ett par timmar, betydligt gladare än i morse..Värderna är definitivt på rätt håll! Jag känner mig också lite piggare än för ett par dagar sedan. Har börjat spela dator igen! Däremot kanske vi ändå måste ta bort Rickham och chunt eftersom risken är att bakterierna börja växa nästa gång imunförsvaret går ner. Och det gör det ju efter varje behandling. Till helgen skulle vi egentligen åkt till Kolmården med Barncancerföreningen, men mamma har lovat att vi åker dit en annan helg istället. Jag längtar efter att Ellen och Ida kommer hit till helgen. Nu ska jag vila lite.

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej joel jag önskar du har det bra. Jag längtar efter dig du har skåp nära mig. Det är rolit att ha skåp. Hoppas du komer till skolan snart. Oroa dig inte för rulstolen. Det fins en annan pojke som har rulstol nu och det går jetebra. monga kramar från Stina.

2008-09-04 @ 18:31:56
Postat av: Lena

Underbart att höra att värdena blir bättre. Och Stina har rätt. Oroa dig inte för att komma till skolan. Vi fixar allt du behöver.

Kram från Lena

2008-09-05 @ 10:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0