Pizzakväll, onsdagen den 3 september 2008

Varannan onsdagkväll bjuder Barncancerföreningen på pizza. Det var ikväll! Jättegott! Kändes lite bättre när jag nu var tvungen att stanna kvar.. Jag har fått bakterier i likvorvätska i huvudet och det finns även i vätskan i ryggen. Därför får jag nu först och främst antibiotika både i Rickham (huvudet) samt i porten (i blodet). Om detta inte hjälper måste Rickham och chunten (dräneringen från huvudet) plockas bort. Men doktorerna säger att vi tar en dag i taget. Jag blev jättebesviken när jag fick veta att jag inte fick komma hem som beräknat idag. Men lite glad över att mamma kom ner vid middag. Jag har verkligen längtat efter henne! Det är så mysigt när hon kryper upp i sängen hos mig och håller om mig. Kanske är det bra att hon är på jobbet några dagar för då märker jag att jag längtar efter henne. Hon är också på väldigt gott humör.(Tack alla ni på PG för det antar jag!) När mamma kom hit åkte pappa hem för att jobba. Samtidigt som det är roligt att mamma kommer känns det i kroppen när pappa åker...men till helgen kommer han tillbaka och tar med sig Ellen och Ida. Ikväll var sverigeeliten i pingis i foajen på uppvisningsspel, men jag tittade bara en stund. Var inte på humör. Ville bara tillbaka till mitt rum. Då satte mamma ett häfte med lite matteuppgifter att lösa som min mattelärare Andreas har skickat med. Har löst hälften. De var lätta! Nu ikväll fick jag en "extra" medicin med ett stick i benet. Det sved jättemycket. Jag har lite feber så jag är trött och ska sova nu.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej Joel!

Vilken fin blogg du har! Vad bra att vi kan läsa hur du har det. Jesper vill att du kommer och spelar playstation igen när du kommer hem nästa gång. Vad roligt att hela familjen är hos dig i helgen.

Kramar från Pernilla, Anders och Jesper

2008-09-04 @ 08:44:20
Postat av: Lena

Åh, vad du är tålig och duktig, Joel! Vi hejar på dig från skolan.

Du är tydligen alldeles för duktig i matte för de uppgifterna du fick. Andreas lovar att skicka svårare. Jag har två häften med svenska som du ska få välja mellan. Tycker du om korsord och knep och knåp så vet jag vilken som passar bäst. Annars har jag en annan.

Kram från skolan

2008-09-04 @ 10:50:27
Postat av: Farbror Anders

Hej världens bästa Joel,



Vi hoppas att du snart kommer hem igen och hälsar på oss, då ska vi spela bilspel igen.



Hälsningar



Morbror Anders

2008-09-04 @ 11:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0