Ronald McDonald, fredagen den 5 september 2008

Sticket i huvudet idag funkade med en gång! Vi hade teamwork jag, mamma och doktorn. Bra värde var det också! Just nu sitter jag och mamma i datorrummet på Ronald Mc Donald. Vi har ordnat ett rum åt pappa, Ellen och Ida som kommer hit ikväll. Ronald, som jag kallar det, ligger bara 5 minuters gångväg (men jag åker rullstol) från sjukhuset. Där är jättefint. Man får en eget rum som är märkt med djurnamn. Denna gång fick vi bo i "Råttan". Det finns flera tv-rum, ett datarum, flera lekrum, biljardbord, pingisbord mm. Här finns inga doktorer eller sjuksköterskor. Utanför finns en liten trädgård med lekstuga, grillplats samt en stor damm med jättemånga röda fiskar. Hit brukar vi gå när jag får vara fri från dropp och mediciner. Är det mediciner jag kan ta själv, tar mamma med sig dem i väskan och så går vi hit. Här finns två stora kök, så man kan laga sin egen mat. Toppen är när mormor är här. Hon lagar alltid så god mat! Kommer du snart och hälsar på?

Kommentarer
Postat av: Anton

Hej kompis! Mamma visade din fina blogg. Vad skönt att du mår bettre idag.Jag tänker på dej. Snat träffas vi då kan vi bygga lego.

kram från Anton

2008-09-05 @ 18:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0