Sjukhusskola, tisdagen den 16 september, 2008

Idag har jag varit på sjukhusskolan. Hade en timme "ledigt". Där var två snälla fröknar som tog hand om mig. Just idag var det bara jag som elev, så jag fick all uppmärksamhet. Jag hade med mig min nya svenskabok med knep & knåp som jag fått av min Mentor Lena och som jag jobbade med en stund. Sen blev jag trött. Jag lånade med mig en film till rummet och lovade att komma en stund imorgon också. Då tar jag med mitt mattehäfte jag fått av Andreas. Imorse krånglade min port. Fick dra ut nålen och sedan sätta en ny. Den kom inte helt rätt med en gång. AJ! Till slut satt den rätt, men fungerade inte. Fick sätta Aktilys, tror jag det heter, som ska verka en timme och som brukar göra att den fungerar igen. Det var då vi gick ner till skolan. Eftersom blodprover behöver tas på morgonen, fick jag i alla fall ta ett stick i fingret..När porten väl fungerade igen,fick jag min antibiotika. Sticket i huvudet slapp jag idag. På eftermiddagen var jag fri igen och vi gick ut. Lite kallt, men nu har jag ju en varm jacka, mössa och vantar så det var skönt. Efter det gick vi till Ronald och läste Kalle Anka i två timmar. Jag läser själv. Varje bubbla noga. De är jätteroliga. Tack Louise pappa för dem! Sen fick vi besök en stund av Gustavs pappa Mattias. Han hade först varit på sjukhuset, men hittat ett tomt rum...ha,ha..man får leta lite efter mig! Mamma tyckte nog att det var roligare med besök än att läsa Kalle Anka.. Nu ikväll får vi mer besök. Faster Bitte, kusin Lisa och Ellen kommer med tåget vid sju. Kanske hinner vi spela något spel ikväll innan det är dags att sova. Jag var ganska trött och deppig på morgonen, men nu känns det rätt okey. Värdet man väntar på för att göra en operation, trombocyterna (det som gör att blodet stelnar) är fortfarande runt 40. Måste vara över 50. Får se hur det är imorgon. Hej för idag!

Kommentarer
Postat av: Peterssons i Sandsbro

Hej Joel



Vad bra med en egen bloggsida. Tur att vi har Hanna

som vet hur sånt här fungera!!

Idag ska Hanna till ortopeden och beställa nya skor, vi får se vad hon väljer denna gången.

Du verkar ju ha mycket att pyssla med mellan alla provtagningar, då känns det som att tiden går lite fotare kanske.



Hejdå hälsa till resten av familjen // Gunilla

2008-09-17 @ 08:59:12
URL: http://joeldahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0