Söndagen den 28 september, 2008, Grisfest!

Wow!!!Gissa om det har varit åka av i eftermiddag?.. Efter diverse provtagningar och mediciner fick jag permis. Mot Svensköp. För er som inte vet, är det en pappa till en tjej (som också har varit sjuk i cancer) som vartannat år, ett antal gånger, har ordnat ett jättefest på landet. Den startar med att alla åker hölass efter traktorer med blinkande polisbilar och polismotorcyklar före och efter alla 16 vagnar! Häftigt! Sedan fick vi se en uteteater med Björne, en ko, en gubbe och en gumma som bodde på en bondgård, när de plötsligt blev överfallna av ett indian-motorcykelgäng! Björne blev fastbunden och hönshuset tog eld. Gumman ringde 112. Då kom brandkåren snabbt och släckte. Sen kom ambulans till de skadade samt även polisen som räddade Björne och tog fast indianhövdingen. Därefter var det dax för mat, grillat gris-kött såklart på en grisfest! Men de hade makaroner också... Det var underhållning till maten med sång och musik. Det var en farbror som sjöng "Symfoni". Loa tror jag han hette. Lite högt, så jag tog på öronproppar.. Men sen blev det intressant! Hela Malmö FF´s Elitlag var där och delade ut var sin riktig fotboll med autografer på till alla oss barn! Så var det äntligen dax för de olika stationerna. Vår grupp fick börja på RALLY!!!Riktiga rallybilar som körde på en åker mellan koner. JÄTTEHÄFTIGT!!Jag åkte tre gånger! Däremellan var det teater och musikunderhållning, men efter teatern fick jag nog, satte i bromsarna på min rullstol så pappa höll på att flyga över...Musikstund när man vet att det står ett helt gäng med motorcyklar och väntar!!! En snäll tant kom och visade mig förbi så jag fick gå till motorcyklarna direkt. Åkte sidovagn! Där stod en jag känner, Sebastian, så vi åkte ihop! Efter den häftiga turen gick vi till Hemglassbilarna! Därifrån såg jag rallybilarna och sneglade på pappa. Jag vet att han var sugen på att åka också. Det blev två gånger till! Efter en stund blev jag trött o lite kall, så vi åkte tillbaka till sjukhuset. Alla barn fick med sig var sin ryggsäck med divese saker. Vilken dag! Tack!! Eftersom jag missade musikunderhållningen, berättade Ellen att det var Svante från hej,hej sommar som var där. Hon tyckte det var jättebra! Kul också att se lite kända ansikten som jag frågat efter som Gustav, Emil, Sebastian och Erik mfl. Ida hittade sina tjejkompisar och blev bla målad i ansiktet! Jag vet att det finns några barn på avdelningen som inte kunde komma med idag, vilket jag tycker är tråkigt. Jag hade väl lite "tur". Det var inte tal om det för några dagar sen.. Nu ikväll är jag helt slut, men nöjd! Däremot var jag ledsen när pappa, Ellen och Ida åkte hem. Jag vill ju det också.. God natt!

Kommentarer
Postat av: Jesper

Tjena!

Wow vilken dag.Du som gillar rally och folkrace. Förr kommer jag ihåg att du gillade kolla på såna videofilmer.Själv gillar jag ju motorcyklar hälst Harleys.Vi spelade match mot nybro o torskade med 6-0 i lördags.Inte kul

vi höres

2008-09-29 @ 10:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0