Torsdagen den 25 september, 2008, Mormors biffar

Jag har fortfarande lite jobbigt med andningen, så jag har syrgas hela tiden. I natt har sköterskorna kollat mig flera gånger med en syresättningsmätare som man klämmer fast på fingret. Den piper ganska högt, men jag är van så jag sover ändå. Vet inte hur det är med mamma.. På morgonen var jag lite rosslig, men efter inhallationen kunde jag hosta upp och det kändes lite bättre. Jag hade lite feber, 38. Doktorn som var hos mig på förmiddagen, undersökte och lyssnade på mina lungor, sa att jag var lite bättre. Men idag ville de att jag skulle få antibiotika i huvudet igen samt ta prov på vätskan. Jag provade att säga: Nej, jag vill inte, men vad hjälpte det..Mormor som precis kommit med tåget, ville se var behandlingsrummet låg, så jag fick ju visa henne det då. Jag brydde mig inte om att säga aj idag. Lika bra att sitta still, så går det snabbt. Jag fick även mina sår (i huvudet samt på magen) rentvättade och omlagda. Jag har lite svårt att låta bli dem. Det kliar ju så! När mamma inte tittar brukar jag i smyg riva loss omläggen.. Till middag fick jag mormors biffar, potatis och spenat! Åt fyra biffar och massor av spenat. Fatta hur gott det är!! Nu läser mormor saga för mig. Ska nog vila lite. Tack föresten för alla för mail, blogghälsningar,teckningar, fina foton mm. Det är jättekul att få.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Joel!



Jag tycker att det låter bra att du äter så mycket spenat. Visst är det spenat man blir så stark av?? Du behöver ju lite extra styrka när du har feber, så fortsätt att gilla mormors mat.

Jag hoppas vi ses snart.

Kram från Lena

2008-09-25 @ 15:42:28
Postat av: Ulrika,Hans-Evert,Martin,Annie

Hej Joel!

Du är verkligen en duktig kille.Vad gott med spenat.

Din mormor måste vara duktig på att laga mat förstår vi.Du undrar nog vilka vi är som skriver till dig.Om inte mamma redan har talat om det, så be henne berätta hur vi känner dig,Ida och Ellen.

Kram!Ulrika,Hans-Evert,Martin,Annie (Hälsa mamma pappa och syskonen)

2008-09-25 @ 18:08:34
Postat av: Anton

Hej Joel !!

ikväl är vi hos anton.vi hhar det jätte roligt.

Vi ville också att du skulle vara här..

Hoppas att du snart kan vara det.



Helsningar:

Anton, Martin, Fredrik och Ida

2008-09-25 @ 20:07:19
Postat av: kusinerna , Johannes Matilda och Elin

Hej Joel , vi saknar dig . Hoppas att du blir frisk så att vi snart kan träffas . Vi går i skolan och vi tänker på dig ibland på rasterna när vi går omkring . Jag , Johannes spelar ofta pingis med klasskamrater på ett pingis bord utanför mitt skåp där jag har mina böcker , hårgele , keps och kläder . Nästa lördag är det ju lilla melodifestivalen och där finns det ju kanske lite bra ny musik att lystna på och sen blir det ju spännande .



Kram kusinerna ;)

2008-09-26 @ 15:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0