Onsdagen den 8 april, 2009, bowling!

Idag har mamma varit hemma och haft påsklov med mig och mina syskon. Då brukar det hända mycket..Vi började med att spela bowling en timme. Vi var där vid halv tio, först på plats! Det är ju jättekul!. Jag fick en strike! Eller två om jag räknar den som Ida slog åt mig av misstag när hon trodde det var hennes tur. Hon blev SÅ arg. Och ännu argare när hon efter det att jag hade fått slå åt henne, kom på att det inte var någon bra idé, eftersom jag missade...
Mamma lugnade henne till slut och vi kunde spela klart. Efter det åkte vi till skoaffären och köpte vårskor. Vinterstövlarna börja bli varma! Eftersom vi var precis i närheten av ToysRus, skulle det ju vara dumt att inte få gå in där! Ida och jag hittade ett spel med mullvader som man ska slå ner med en klubba. Läter det hemskt?..
Sen var vi och åt på Thai-resturang! Vi har ju en som ligger ganska nära oss. Det var gott!
När vi kom hem och kollade posten hade jag fått ett JÄTTEPAKET! Wow! Det var från Maj i Åre. Martins och Fredriks farmor, där Ellen, Ida, pappa och de andra bodde när de åkte skidor härom veckan. Hon hade skickat en lego-racerbil.Jag började genast försöka sätta ihop efter ritningarna. Ganska svårt, men kul! Får nog ta lite hjälp av pappa.. TACK Maj! Jo, jag lovar att följa med upp nästa år!
På eftermiddagen var vi ute en stund och cyklade. Sen kom mamma på att vi måste ju ner till sjukhuset för att ta veckans blodprover! Höll på att glömma mitt i allt roligt. Men det gick snabbt. Vi behövde inte gå upp och träffa någon doktor idag. Vi fick veta värdena på telefon på kvällen. De var bra, så det blir fulldos denna veckan också.
Imorgon ska jag och Ida till Emil och Albin. Ida har plockat ihop lite påska-kärringkläder, men det där är inget för mig. Förutom godiset såklart!
GLAD PÅSK!!


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej Joel.

Vad härligt att du mår bra.Det är verkligen ett vårtecken när man kan slänga av sig vinterskorna.Håller med att det vore dumt att inte slinka in på ToysRus (ler).

En hälsning och en Glad Påsk från en Farmor.

2009-04-08 @ 23:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0