Måndagen den 16/12, 2009, födelsedagar och julklappsköp

I fredags fyllde morfar år. Då var vi i Moheda och åt en massa gosaker. Jag var på toppenhumör och åt upp nästan alla biffar, potatis och sås. Ida och Ellen var också djupt ner i skålarna. För de som inte känner oss så bra kan det kanske verka som om vi inte får någon mat hemma, men mormors mat är bara så fantastiskt god! Sen blev det tårta. Vår lillkusin Pontus var också där. Vi fick hålla honom lite. Han är så go! Lite skrikig var han en stund, men när morfar tog fram sitt munspel tystade han. Vet inte om han tyckte att det var bra eller om han bara blev chockad...Jag tycker i alla fall att det är bra och vet att morfar spelade mycket för mig när jag var sjuk första gången då jag var 1 1/2 år. Morfar ringde till Lund och spelade i telefonen. Jag lyssnade och gungade i takt. I min journal blev det inskrivet att jag blev lugn av "Kväsavalsen" och att man gärna skulle spela/sjunga den vid medicinering. De yngre sjuksköterskorna såg frågande ut var gång. Då fick mamma sjunga den. Lite småroliga minnen från en jobbig tid.
Men nu skulle jag kunna tänka mig att börja spela munspel. Ska nog önska mig ett i julklapp!
Senare på kvällen tittade vi på Idol. Medans vi tittade bestämde vi syskon oss för att sova över hos mormor och morfar. Det fick vi såklart! Jag somnade redan under Idol i ett gott knä.
På lördag morgon tyckte jag att vid halv sju att det var färdigsovet och väckte mormor och morfar. Vi gjorde frukost och tittade på morgontv. På förmiddagen tog vi bussen in till Växjö. Vad häftigt det är att åka buss. Pappa mötte oss i stan.
På eftermiddagen var det ett nytt kalas. Hos farmor. Hon fyllde år i tisdags. Vi var där på tårta och annat gott. Mina kusiner Johan och Lisa var också där. Johan är Idas favorit. Hon hänger efter honom hela tiden. Tror att han tycker att det är lite jobbigt..
På söndagen åkte vi och handlade lite julklappar med pappa. Det börjar bli lite spännande när det snart är jul.
Idag, måndag kom Emil, Albin och Sara på besök till oss och mamma. Vi fikade först, sedan spelade spel. När vi blev hungriga gick Emil och jag ner till affären för att köpa köttfärs. Pengarna räckte även till var sin julmust.
Idag har det kommit lite, lite snö. Inte så det går att åka pulka, men ändå. Hoppas på mycket, mycket mer.
Nu är vi inne på sista veckan i skolan. Ska bli skönt med jullov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0