Måndagen den 28/12, 2009, inskriven på sjukhus

Först måste jag säga ett stort Tack! till familjen Nilsson i Staffanstorp som åkte och hämtade upp mig och mina systrar på Ronald, gav oss mat och underhöll tills mamma äntligen kom med tåget 3 timmar försenat! (Pappa hade kört hem en stund innan)-Mamma, tycker du fortfarande att det är smidigt att åka tåg? he, he.. Men det gick ingen nöd på oss. Bara roligt att få träffa Alexandra och Amanda. Mamma hade träffat lite trevliga personer på tåget. De hade gett henne en present som jag fick. En halsduk från Djurgårdens IF. Jag blev jätteglad (Tack!)och sjöng: Heja Lakers!....Kanske jag inte ska ta med just den halsduken på en Lakersmatch.
Idag på förmiddagen gick mamma och jag upp till Neurologkliniken där jag skall opereras imorgon. Vi fick träffa sköterskor, doktorn som skall operera mig och de som skall söva mig. Jag har ju varit med om detta så många gånger förut så jag fortsatte att spela spel och läsa tidning medans de pratade. Svarade lite så de blev nöjda bara. Jag fick också tömma vätskan där. Dr Erik var säker. Träffade rätt med en gång. Jag satt blixt stilla. Sen var jag hungrig. Det blev köttbullar idag med! Nu har jag ätit det 5 dagar i rad! I och för sig gott, men mamma ikväll vill jag ha lax, sås och potatis. Det fixade mamma. Vi är nu tillbaka en stund på Ronald och har just ätit denna maträtt. Superdupergott! Pappa kom också tillbaka hit lagom till maten. Vi hade lurat honom och sa att vi var kvar på sjukhuset. Gissa vad paff han blev när jag hoppade fram på Ronald.
Ikväll ska mamma och jag tillbaka till sjukhuset för att sova där inatt. Jag ska duscha 2 (!!!) gånger ikväll och en gång imorgon bitti! (Det får räcka på länge sen!) Operationen kommer förhoppningsvis igång redan imorgon bitti/förmiddag. Jag fastar från klockan 12 i natt.
Nu ska jag spela lite Wii med syrrorna. Kanske hinner jag inte skriva något imorgon, så bli inte oroliga för det. Op tar några timmar, sedan uppvak mm.
Allt kommer att gå bra! Vi hörs! Kram Joel

Kommentarer
Postat av: Peter

Hej Joel,

Har hört från mamma att du är mätt på köttbullar nu så det var väl bra att du äntligen fick lax. När du väl tagit dig igenom 3 duschar och fastan blir operationen en smal sak för en hårding som du. Jag tänker på dig under tisdagen.

Peter

2009-12-28 @ 19:14:10
Postat av: Elsie Persson

Hej Joel Har läst din blogg en tid. Du är den största hjälten jag någonsin hört talas om. Du är duktig som håller humöret uppe på dom som läser din blogg Var tvungen att tala om detta men det visste du väl innan. Lycka till i morgon

Bamsekramar Elsie

2009-12-28 @ 23:12:54
Postat av: grannen Björn

Hej Joel!



Hörde av pappa att du blivit sövd inför operationen för en stund sen och håller så klart tummarna för dig lite extra de närmaste timmarna.



Ser fram emot att få träffa dig när du kommer hem igen.



Tänkte på dig när jag gick ner till sjön innan jag gick till jobbet i morse. Inte läge att åka "slider" efter båten precis som du ju gillar så mycket. Men väl snart att åka skridskor och kälke om kylan håller i sig och det inte kommer för mycket snö på den fina isen. Å det är ju inte så dumt det heller eller hur!?



Eftersom du redan sover gott så önskar jag att du vaknar gott, så gott det nu går efter en operation och kämpar på med uppvaket som den hjälte du är så att du snart får komma hem igen.



Hälsningar från din granne Björn

2009-12-29 @ 10:54:32
Postat av: Anna Holgersson

Hej Joel,



Just nu ligger du antagligen på operationsbordet eller är på uppvak. Jag hoppas att operationen gått bra och att du mår bra. Gustav mådde hur bra som helst efter sin shuntoperation. Stor kram på dig och hälsa hela familjen. Hoppas att du får komma hem snart! Kram Anna

2009-12-29 @ 10:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0